Vardagshypokondri

Jag har haft ont i min vänstra lunga nu i tre veckor, tror jag. Det har jag. ELLER LÄNGRE. Kanske hela mitt liv. Vem vet. Det besvärar mig.

Så ser jag på nyheterna och det där om den ökade lungcancern bland kvinnor. Och jag blir förbannad. Varför ska jag bli påtvingad en släng hyponkondri såhär på måndagskvällen när jag inte vill något mer än att äta chips och dricka varm mjölk? Varför gör media så här mot mig? Kan det inte gå något om AIDS och BLÅMÄRKEN snart? Eller hur vinterkräkssyntom egentligen kan bero på sabbad BLINDTARM? Eller kanske hur blod i avföringen troligen beror på TARMBRÅCK? Yay, blodförgiftning!

Media får gärna hävda att mjäll kan vara Psoriasis också. Typen som sätter sig i lederna och förstör folks liv helst, tack.

Ebola och fotsvamp har samma symtom, i övrigt. Ja, och Klamydia har blivit luftburet. Räcker med att du tar 96:ans buss hem och du får Klamydia i ögat. Jag svär på det! Och ja, Malariamyggan sågs senast vid Nybrokajen. Den har muterat och lägger numer sina ägg i den kalla slasken.

Dessutom är et starkt, positivt tycke för färgen syrénlila ett tecken på mental instabilitet som oftast yttrar sig genom syntom som kan liknad vid PSYKOPATER, MÖRDARE och BARNSMISSHANDLARE. Skitful färg, det där. Ha det så jävla kul i vår och höstmodet, ni.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sant så sant.

2008-02-04 @ 23:57:48
Postat av: H

Hej jag läste nattboken... och kom att tänka på det här med tafsning som du skrivit ofta om. Jag har turen själv att sällan vara med om handgripligt tafsande på gatan, även om många äckliga gubbar ropar efter en och så vidare. Men detta tycks hända dig ofta, och jag undrar var sker detta? Är det på klubben, ute trottoaren i väntan på taxi, utanför huset - för inte tar du väl tuben hem!? Jag blir orolig att du åker kommunalt mitt i natten! Livsfarligt ju. Hoppas du alltid tar taxi Hanna! Och tack för en rolig nattbok.

2008-02-05 @ 07:07:35
Postat av: maria carlsson

glöm inte hjärtattack. det kan vem som helst få. när som helst! akta, akta.

Postat av: Hannah

Läste om ditt nya jobb på DM. Kul, grattis och lycka till! Jag tror att det blir tvärbra. :-)

2008-02-05 @ 09:14:30
Postat av: men alltså

vad hände? fick du duscha nångång eller? Hur gick det på jobbet berätta nu..

2008-02-05 @ 09:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback