Hungrig

image2008

Kall avocadosoppa med fräsch stuns. Granatäpplen?
Någon slags grillspett gjorda på fisk. Och någon form av grönsak, tror jag.

image2009

Paj med feta, parmesan och öl. Rödvinssås. Oxfílé.
Polsk... vad heter det? Spetsle? Splätsa? Spetälska?

image2010

Creme Brule typ? Eller något sådant. Eller inte alls.
Gelé av Hjortron, i vilket fall. GOTT.

image2011

Frukt. Hälften av papper. De av papper skulle man inte äta.







Är så hungrig. Måste jobba vidare. Tittar på bilderna på maten från nyår. Upplever att det kan vara lite självdestruktivt, kanske.

Kommentarer
Postat av: Klara

spätzle!
är det polskt? för mig är det så mycket tyskland och mitt bayern-liv det kan bli! det och sauerkraut (äckelpäckel) och knödel. fast det kanske finns i polsk version med.

nu är min fråga: varifrån fick du/din värd(inna) spätzlen? om den inte var hemmagjord vill säga, det är ju inte jättesvårt men rätt smetigt.

Postat av: Hanna Fridén

Klara: Är vanligt i Ukraina också, har jag för mig. Är nog inte enbart polskt. Om det ens är det, jag kan ha fel i det med. Och det är hemmagjort! And yes, smetigt. Men ganska simpelt. Minipalt, typ.

2008-01-07 @ 20:02:51
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: c

avocadosoppa! jag älskar avocado, hur hade ni tillagat den?

2008-01-07 @ 20:57:02
Postat av: sofia

det skulle inte möjligtvis kunna vara hjotronpanacotta du menar?:d ser sjukt gott ut i alla fall^^

2008-01-08 @ 06:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback