Jag behöver en krigslist!

Får SMS av killen jag gick hem med i lördags. Det är angående mina kvarglömda smycken.



Han: "Askungen glömde visst halva sitt smyckeskrin här..."

Jag: "Hade jag smycken igår? Har du provat dem? Känns det spännande?"

Han: "Ja och jag tror jag behåller ringen, örhängena och armgrejen kan du få tillbaka"



MIN FAVORITRING, JUE!

Den där jävla ringen har varit med om så mycket. För flera år sedan blev den kvarglömd hos en asfreaky snubbe som tog reda på mitt efternamn, hemadress och telefonnummer efter att vi setts och bombade mig med handskrivna brev, skickade mig CD-skivor och bombade mig med SMS som jag aldrig svarade på. Senast han tog kontakt med mig var för typ ett år sedan, när han hittat min blogg, och ville locka med en dejt med orden att han kände asmånga asviktiga personer och kunde hajpa min karriär. Man bara eh, nej, tror inte det va.

Sedan blev den kvarglömd på en fest och var borta ganska länge. Jag återfann den på en killes lillfinger ute på en klubb. Sprang fram och sa: "MIN RING! Eller? Är den verkligen din?" Och han sa: "Nä, hittade den på en fest! Den är kanske din. Du kan få tillbaks den om jag får en öl." Så fick jag tillbaks den, en öl är inte en så farlig hittelön.

Sedan blev den kvarglömd hemma hos ett ex som jag inte ville veta av överhuvudtaget vid tillfället. Jag sket i alla andra av mina grejer jag glömde där, men den här ringen älskar jag. Den är viktig för mig. Så jag trotsade allt och mötte upp honom för att få den. Vi började båda två böla ashögljutt ute på Södermalmstorg. Stromgråta i varandras armar. Fin syn, fin syn.

Sedan har jag tappat den hundra gånger på Spy Bar, men Daria har alltid återfunnit den. Fantastiska Daria.


OCH NU HÅLLS DEN GISSLAN!

Jag behöver en krigslist, mina damer och herrar. Hur föreslår ni att jag gör? Ringen måste återbördas. Den har utstått läskiga män, fylla, klantighet och olycklig kärlek. Den kan kan klara det här. Det kan den.

Byteshandel? Krig? Drogning?

Vad föreslår ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

kvinnlig list

2008-01-07 @ 19:35:09
Postat av: Mix

klä ut dig till Gollum? Många härliga repliker kan skrikas in genom brevinkastet... Prrrreciuos! hm, kanske ingen vinnartaktik

Postat av: Emi

När du väl får den tillbaka måste du i vilket fall publicera en bild.

Lycka till.

2008-01-07 @ 19:51:02
Postat av: cecilja

den där ringen verkar inte gilla dig. :( det är ju synd. men som emi sa, vill se bild på din precious.

2008-01-07 @ 20:18:14
Postat av: ylva

den läskiga snubben, hette han damon by any chance? haha

2008-01-07 @ 20:20:30
Postat av: Anna

Apropå något helt annat: Jag tyckte det här var lite du...
http://store.americanapparel.eu/rsasc400w.html

Lycka till med smyckesjakten!

2008-01-07 @ 20:25:03
Postat av: Hanna

Krig!!!!

2008-01-07 @ 20:52:09
Postat av: HB

Ditt nästa sms: ?Och hur vet du att askungen inte är en prinsessa utan att undersöka om ringen passar på hennes finger? Trappan. Berns. Lördag, Midnatt.?

Och du får din ring. (Och prins?)

2008-01-07 @ 21:28:13
Postat av: BWO

Ringen är din, behåller han den är det stöld, vilket är straffbart enligt brottsbalken (BrB 8 kap 1-2 §§) och kan ge fängelse i mellan 6 månader och 2 år. Det finns inga undantag i lagen för pga hångel i kombination med menstruellt betingad glömska kvarglömda föremål. Dessutom får han inte ta med sig ringen till kriminalvårdsanstalten, även om risken naturligtvis finns att du glömmer kvar den under dina eventuella besök, dem där du och han får vistas under en begränsad tid i en för er samvaro särskilt avsedd lokal med rena lakan.

2008-01-07 @ 23:39:05
Postat av: Anna

Nu vill vi se bilder på när du tar tillbaka den, så som jönssonligan. Liksom.

2008-01-08 @ 01:20:09
Postat av: pernilla

sex. funkar nastan alltid nar man vet vad man vill ha.

2008-01-08 @ 11:38:09
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Anonym

Att du kanske borde låta ringen vila ut sig hemma nån vecka när du har återfått den ? haha ;)

Muta honom men säg inte när du ska göra eller ge den här saken. Ta ringen och varje gång han frågar "När ska jag få det då?" så säger du helt enkelt "Jag vet inte, jag sa vad inte när."

2008-01-08 @ 15:36:07
Postat av: Hell

skicka vallonerna på honom.

2008-01-09 @ 01:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback