Ventilera

Det jobbigaste med att sova med någon för första gången och att de stannar kvar sent (tills nu!) är det här med magen. Och gas. Man blir fanimej så fylld av gas att det känns som man ska explodera. Och inte fan kan man göra något åt det heller. Vad är det som händer egentligen? Går man och småpyser lite hela tiden annars? Eller börjar kroppen producera asmycket mer gas bara för att... ja. Jag vet inte. Får man gas för att man ska kunna prutta ner den andre för att på något vis typ, utmärka revir?

Jag vet inte. Men nu är jag själv.
Jag ventilerar å det bestämdaste.
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha :) Det är väl bara att gå på toa?

Postat av: Emma

Jag har precis samma problem, som om magen visste att man hade sällskap! Tur att veta att man iaf inte är ensam haha

2008-01-14 @ 20:40:35
Postat av: maria

ja fy fan det är ju asjobbigt och min mage börjar låta som fan oxå. Det slår aldrig fel, har jag inte varit minsta nödig, så tar det två sekunder efter att man träffat personen i fråga.

2008-01-14 @ 21:00:09
Postat av: fen

Så blir det för mig om jag sovit för lite.

Då blir min undring, pruttar jag när jag sover annars?

Frågade sambon precis nu. Han svarade "nej", men med brasklappen "men det jag inte, jag sover ju".

Lågmälda smygisar kanske :)

2008-01-14 @ 21:03:41
Postat av: Hanna

Kajsa: Man kan ju inte gå på toa var tredje minut. Vilket är ungefär så ofta min mage blir gasfylld vid liknande tillfällen. Not fun. ;)

2008-01-14 @ 21:04:57
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Milla

jag vet EXAKT vad du menar :|

2008-01-14 @ 21:07:29
Postat av: Anonym

Haha jag fes så att jag väckte mig OCH mitt ragg första gången vi sov ihop! Jag dog typ pinsamdöden men nu har vi varit tillsammans i snart ett år :D

2008-01-14 @ 21:32:34
Postat av: Emma

HAHAHA ååh du hade kunnat göra en dutch oven!
Jag läste precis om det, det är helt sanslöst, Londonborna har alltså hittat på ett alldeles eget uttryck för händelsen att man lägger en riktig brakare under täcket och sen trycker ner sin partners huvud under täcket.
Det finns alltså ett uttryck för det här. Helt sjukt.

2008-01-14 @ 21:57:36
URL: http://bulletproofcupid.blogg.se/
Postat av: Rockdoll

Alltså, jag fes också så min pojkvän vaknade från sin nästan sömn och tittade undrande på mig första gången vi sov ihop. Det var pinsamt och någonting han håller emot mig än idag ett drygt halvår senare.

2008-01-14 @ 22:34:51
URL: http://Rockdoll.webblogg.se
Postat av: amanda

årets inlägg!
i love you

2008-01-15 @ 01:18:53
Postat av: Anonym

Om man typ drar isär skinkorna när man fiser, så det blir mer öppet, så låter det ingenting. Man får bara chansa att det inte luktar.

2008-01-15 @ 08:11:56
Postat av: Angelica

Min teori är att man blir lite nervös med pirr i magen, magen smälter inte maten som den ska & gaser bildas.

2008-01-15 @ 11:09:24
URL: http://heartglitch.blogg.se
Postat av: Sofie

Du, det där har jag alltid undrat också.

2008-01-15 @ 12:04:54
Postat av: Jenny W

Enligt http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/magt.html kan ökad träning samt mental stress ge symtom som illamående, flatulens och uppsvälldhet. Förstagångs-övernattning (mental stress) + sex (grym träning så länge man har lite fantasti) = flatulens. Råd: Fis på. det lättar säkert upp stämningen så att den mentala stressen släpper, vilket bör leda till mindre antal gasläckor! /Jenny W

2008-01-15 @ 14:51:29
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Maria

Haha, det är så sant som det är sagt! Det finns inget värre.

2008-01-15 @ 15:24:06
URL: http://mariaroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback