80s på Marie Laveau.

80s

I lördags låg jag i koma typ hela dagen. Sedan vaknade jag mycket sent på natten.
Gå gick jag till 80s på
Marie Laveau. såg ut sådär. Trillade sedan (HAHA!) och
hade sönder mina byxor och den ena platåskon blev till en lågsko!

Jag gjorde illa mig ganska rejält! Tur bara att jag redan har pajjade leder sedan
det att jag tränade så mycket när jag var liten, min fot hade nämligen, som vanligt,
inte några som helst problem att vridas 90 grader rakt ut! Däremot magen var det
annat med, buhuhu.

Lila brovadkavaj: Lindex, förra hösten.
Blå scarf med guldränder: Tygverket, St. Paulsgatan.
Linne med kedjor: Gina Tricot, sommarrean.
Lila, midjehöga byxor i satin: Versace jeans couture.
17 cm platåer: C.U.M.

Annars var det ganska okej där, fast alldeles för varmt.



Kommentarer
Postat av: Hills.

Du, de där skorna var inte nådiga! Jäkligt tuffa i sammanhanget. Tror det dröjer tills jag drar på mig sådana dock - skulle bli 1,97. Risk att det skrämmer bort boysen...

2006-10-03 @ 17:13:15
Postat av: Hanna Fridén

Hills: Platåskorna sparas till speciella tillfällen, som t.ex. temafester, haha. Fast nu är de ju helt söndertrasade :(

2006-10-03 @ 17:15:02
Postat av: zandra

Helgens trillande verkar vara återkommande. mitt var dock i platta skor och resulterade i CT-scan tre dagar efter med en mindre blödning i hjärnan. men bloggen din behövdes läsas för att muntra upp lessna jag.

2006-10-03 @ 18:16:32
Postat av: PrettyInPink

shit! jag hade nog aldrig kunnat gå i ett par sånna där...inte i onyktert tillstånd i alla fall..tydligen inte du heller ;-)

Postat av: Ivana

De där skorna är ju gjorda för mig, skulle behöva extra centimeter här och där haha!

2006-10-03 @ 19:06:29
URL: http://www.pimpgizmo.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

En tjej här i Umeå går med likadana skor. Hon ser alltid så sorgsen ut att jag fått för mig att bara svåra tjejer har skor som dessa. Jag ville gå fram till henne och ge henne en kram och säga att det blir bättre, ge det ett par år bara, det lovar jag dig!

2006-10-03 @ 20:36:13
URL: http://letmyshoesleadmeforward.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

zandra: Gosh, herregud! Stackars dig :(! Vad har blödningen för effekter, inget permanent hoppas jag?

PrettyInPink: Jag kunde gå i dem finemang, det var när jag skulle... eh... låtsasslåss och hoppa i luften som det fungerade mindre bra. Ehhhh. Annars är de lättare att gå i än ens fem centimetersklackar! Lustigt!

Ivana: Alla blir aslånga i skorna :D Man blir tokmäktig.

Alexandra: Haha, det är lustigt att du säger det, när jag var inne i min grova tonårsperiod så hade jag platåer konstant!

2006-10-03 @ 21:33:09
Postat av: Ivana

Precis, makt, det är vad allt handlar om. Ibland tvingar jag min kära man att ställa sig en trapp under mig bara så att jag kan känna att jag har makt & är mäktigare än honom. Galet men beroendeframkallande. Fan ta mina föräldrar som inte gjorde mig längre

2006-10-03 @ 21:45:41
URL: http://www.pimpgizmo.blogspot.com/
Postat av: zandra

alkohol för icke förtäras de närmsta veckorna och nån måste väcka mig var 3e timme när jag sover för att kolla att jag kan svara på frågor angående datum, var jag är osv. väldigt konstigt att ha huvudvärk i en specifik del av skallen. men det läker och jag ska bli så normal som jag kan bli;) jag skulle nog vilja ha stukat en fot och linkat runt istället. men vi omkullfallna får krya på oss!

2006-10-03 @ 23:40:40
URL: http://zandrazandra.blogspot.com/
Postat av: ewo

fan va härligt! jag har pajat både knä- & fotleder på fyllan!

2006-10-04 @ 09:21:47
Postat av: Anna

vad tränade du när du var liten? jag känner igen mig i det där med pajjade leder pga. hård träning.. så jag kan ju tänka mig vad du tränade, men det är väl bäst att fråga innan man drar förhastade slutsatser. oj, nu blev jag lite väl nyfiken i en strut. men whtafck

2006-10-04 @ 10:17:49
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Jag brukar gotta mig när rulltrappor kommer framför mina fötter, asch :D Huhu, det är lite kul, faktiskt!

Zandra: Du tar det med ett gott humör! Du måste vara en stark individ, jag tror att du kommer att tillfriskna helt! En kompis till mig fick en hjärnblödning och fick ligga på sjukan i ett år och fick halva kroppen förlamad, men även han förmodas bli fullkomligt återställd :) Jag vet inte om det kan vara en tröst, men jag hoppas det!

ewo: Allt är fyllans fel! Den bedrägliga fyllan :D

Anna: Jag sprang mycket, i trappor, på plan mark säkert 5-7 timmar om dagen samt annan typ av friidrott och allmän träning! Vad tränade du, något liknande eller något gymnastiskt?

2006-10-04 @ 10:27:07
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anna

ja, något gymnastiskt var det. och nu har jag en pajad rygg och höfter som kan hoppa ur led, men det var det värt. hahaha

2006-10-04 @ 13:49:57
Postat av: Part of a Story

Häftig stil du har !

2006-10-04 @ 13:56:21
URL: http://partofastory.blogg.se
Postat av: Peter

Självironisk, intelligent, rolig och snygg - Vad fan är du för något? En alien? Om du dessutom har ett bra jobb och ett stabilt (singelt) känsloliv så dör jag!

2006-10-04 @ 14:08:55
Postat av: Anonym

Anna: Ah, förstår hur du känner dig :/ Det är helvetiskt! Jag vet inte själv om jag tycker att det var värt det, dock! Jag ser fram emot Artros i vid äldre dagar.

Part of a Story: Tack, kul att du tycker det :D Fast de här kläderna var väldigt specifikt bara för den här natten. På 80s ska man se lite, eh, ja... mycket och 80 ut, för stämningens skull, plus att det är kul! :D

Peter: Jag trodde att jag var en utomjordling när jag var liten och undrade alltid olyckligt om varför jag inte blev hämtad :( Ueh.

2006-10-04 @ 14:17:31
Postat av: Hanna Fridén

Eh, den senaste anonyma var alltså jag.

2006-10-04 @ 14:27:37
Postat av: Nina

Hahahahaha, du är så skön! Men jag saknar en stjärt!

2006-10-04 @ 16:53:30
Postat av: Linnéa

det är exakt så här jag vill att ALLA ska se ut när dom går ut?! var är fantasin och kreativiteten, och framför allt, varför är ingen PARTY längre?

2006-10-05 @ 09:27:24
URL: http://klubbland.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Nina: Ja, jag med? Vart sprang den iväg någonstans? :O

Linnéa: Jag vet inte! Eller, jag brukar försöka gå ut på ställen där jag vet att det är större chans att folk klär sig kreativt och varierat, men det är inte alltid lätt! Men det kommer fler och fler klubbar nu med den typen av riktlinjer :) En tjejkompis till mig startar upp en klubb den 28 oktober med den typen av inriktning, bl.a. men det kommer mer om det i bloggen senare!

2006-10-05 @ 11:36:55
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback