Att värdera råd och kunskap

image2276


Förmånerna man får tillgång är alltså råd. Tips och råd. Aftonbladet PLUS har värderat sina råd till minsta lilla krona. Det är inget fysiskt. Utan råd. Som man kan gissa på är subjektiva i stil med: "giraffer är roliga att se på och här hittar du dem" eller "en vit topp är sjukt najs i sommaren".

Hur värderar man ett råd? Krona för krona, alltså? Är ett råd värt typ 9,50 medan ett är värt flera hundra? Hur ser ett råd ut som är värt femtio öre? Är det ett skitråd? Är de samlade råden en samling bra råd och kassa råd för att vissa bara är värda en spottstyver?

Jag vet inte.

I min blogg får ni i alla fall råd värda flera miljoner kronor. Eller miljarder. Det får ni. Och helt gratis, dessutom! Ett tips: Läs min blogg! (värde: 2348734895394 kronor, KLIPP!)

Kommentarer
Postat av: Görel

Det ska jag verkligen göra, tack för tipset!

2008-03-11 @ 13:32:20
Postat av: mia

Mina råd är svindyra eftersom de är så djävulskt bra. sådetså ;)

/mia (http://textbook-stuff.com)

Postat av: Kurdishflower

Vore skönt med en semester nu..

2008-03-11 @ 14:29:15
URL: http://kurdishflower.blogspot.com
Postat av: A

ah vad din blogg ar himlans bra. hehehe eehh lite stalkig (eh?) kanner jag mig for att jag papekar det for andra dagen i rad men ANDA.

ps gillar dina trosor ds. eeehehe

2008-03-11 @ 17:34:24
URL: http://sitdown-comedy.blogspot.com
Postat av: H

det är inte deras råd... som du säkert fattar. det är så att dom som är medlemmar för en massa tjänster gratis som andra företag annars tar betalt för.... det brukar annars mest va typ olika prenumerationer; webbhotell, försäkringar, allt möjligt.. så nej, dom mäter inte sina gena råd i kronor...

2008-03-11 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback