Djävulen bär Prada - filmen.

23okt06Helgen har varit sjukt mysig på alla sätt och vis. Nu är jag dock sjuk. Med en förkylning. Jag blir aldrig sjuk av virus eller baskilusker nuförtiden. Jag blir sur.

Igår, söndag, var jag med Pontus, Sussi, mamma och Johan och såg på Djävulen bär Prada. Den var faktiskt hundra gånger bättre än vad jag tänkt mig. Jag förväntade mig enbart löjlig chickflick efter de trailers jag beskådat, men det fanns allt lite allvar i den! Även om det inte var någonstans i närheten av boken.

Det extremt amerikanska slutet retade mina sinnen. De två volangkjolarna retade mina sinnen. Att de helt omotiverat drog kameran över den här kappan från
Giorgio Armani (om minnet har rätt) gjorde mig avundsjuk över att jag inte kan äga den trots att den legat på önskelistan i flera månaders tid. Jag fylldes av förvåning och glädje över repliken som Andrea fällde ang. hur folk skulle reagera på Miranda om hon varit man istället för kvinna - vilket är något jag brukar diskutera med en vän som jobbar inom mode som folk regelbundet kan vara ganska taskiga mot, enbart för att hon är bestämd och angagerad (som kvinna ska man vara rar och snäll, oavsett om folk är inkompetenta, krav måste ställas med kraftiga leenden och konstiga förklaringar, även om det medför snack om falskhet.) Jag måste dock medge att det bästa med hela filmen var kläderna. Jag vill ha hennes klänning med Wednesday Adams-tappning, jag tänker dock inte ens leta eftersom jag planerat att undvika ekonomiskt självmord.

Hursomhelst går den att se.





Dagens outfit:

Lackdiadem med rosett: Top Girl.
Örhängen med lila stenar: Top girl.
Knytblus: Second hand, Myrorna.
Midjehög, grå kjol: Second hand, Myrorna.
Tjocka svarta strumpbyxor: Åhléns.
Lila knästrumpor: Hm, Ringen.
Svarta pumps med blommor och hjärta: Din sko (gamla).

Kommentarer
Postat av: sofia

jag var också och såg den i helgen och blev positivt överraskad (även om privatlivsdelarna var i plattaste laget). Jag blev även enormt shoppingsugen.

Postat av: Hanna Fridén

sofia: Mitt eget shoppingsug minskade drastiskt så jag vet att allt i filmen säkerligen kostar mig en månadslön eller så, praktiskt! :D

2006-10-23 @ 17:32:12
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad fina kläder du har, jättesnyggt! Blir alltid inspirerad när jag ser dina outfitbilder. Och det är jättekul att du tar mer annorlunda bilder än vanliga tråkiga, som jag och de flesta andra har där man bara står riktad mot kameran ;)
Credd till dig!

2006-10-23 @ 19:48:26
URL: http://nina.bloggtopp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback