Elasto!

15september06Jag måste skaffa en bra lampa för bättre bilder, fast den här ser lite målad ut - så det blir roligt ändå!

Stickad basker: HM, Brunogallerian.
Knytjacka med vida ärmar och muddar med stora knappar: Hard Beat, Götgatan.
Randigt linne: HM, Brunogallerien (somras)
Elastobyxor: Hard Beat, Götgatan.
Rutiga strumpor: Lindex (gamla favvisar)
Ballerinor: HMs barnavdelning, Ringen.

Oavsett om det heter elasto, elasti eller elasta så är det en väldigt rolig typ av byxa! Midjehög, lite glansig, ganska tjockt stretchigt tyg. Sedan fäster man en flärp under hålfoten för att den ska sitta! Man kan glömma att en sådan här byxa sitter "snyggt", det är byxan i sig som är fin, eller ful, eller gräslig, eller sjukt roligt! Mina enda minnen från den här typen av byxor har med skidåkning i norrlandsskogarna att göra, eller möjligtvis akrobatclowner på cirkus!

Jag var självfallet tvungen att investera i den, speciellt eftersom att den var på rea och kostade 35 kronor.

Butiken Hard Beat på Götgatan (nära Åsötorget) är en butik jag aldrig äntrat förut. Utanför har de fula mjukisbyxor och fula stretchtröjjor för ungefär noll kronor. Helt fel approach, de borde hänga ut lite dyrare och lite snyggare, helt klart! Hursom har jag aldrig gått in här pga. billighetsfaktorn, men igår gjorde jag det ändå, och hör och häpna! Hela undervåningen var fylld av midjehöga, svarta byxor i olika storlekar och former - och annat skoj också! Och just nu har de 1 st för 35, 4 st för 100! Så kolla! De mesta var visserligen fullkomligt gräsligt, men jag hittade två par svarta midjehöga byxor jag ville ha, samt jackan på bilden! Sammanlagt blev det 105 kronor, då jag inte orkade leta efter ett till plagg.








Kommentarer
Postat av: Linnéa

jag tycker om ditt hår ^^

Postat av: Mia

Tjipp!
Jättefint - och kul fakta om butiken; har själv heller aldrig gått in där p g a det "dissiga" utseendet. Du ser ut som en fransk aktress från 60/70-talet:-). Hoppas allt är bra med dig, förresten (med tanke på dump och sånt) - svart-vita foton är jättefint, men fick mig att associera till (kanske) ditt "mood" för tillfället (förhoppningsvis fel). Hoppas du får en skön helg med massor av bus!
/Tant M

2006-09-15 @ 15:52:26
Postat av: sofia

Byxorna är ju roliga knäppa och vackra på samma gång! Jättehäftiga, jag gillar dom skarpt.

2006-09-15 @ 16:13:37
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Hanna

Linnéa: Tack så mycket! :D

Mia: Haha, tack så mycket för omtanken! Det är faktiskt riktigt bra med mig, bilden är svarvit för att det blev så fruktansvärt dålig kvalité på den att den enbart kunde räddas på det viset! :)

sofia: Tack! Jag tycker också att de är skoj :D Det gäller bara att våga använde dem fler än en gång också, haha.

2006-09-15 @ 16:14:39
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: My

Du hade kunnat spela rollen som Amélie i Amélie de Montmartre

2006-09-15 @ 16:20:22
URL: http://mysecret.blogg.se
Postat av: Lina

måste gå dit ngn ggn. jag tror jag vet vilken du menar. såna där byxor sydde min mamma till mig i bevitt när jag gick på lågstadiet. jag kände mig så jävla fin i dem. lite retrokänsla över dem.

2006-09-15 @ 16:36:11
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Va? Så om man bor i Norrland måste man åka skidor då. Å nej, ännu mer krav... ;)

2006-09-15 @ 17:53:23
URL: http://letmyshoesleadmeforward.blogspot.com
Postat av: Victoria

Jackan ser cool ut! Svårt bara att se vad det är för typ av jacka, vad det är för modell?

2006-09-15 @ 18:00:22
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Översättarhelena

Jag är 44 år gammal, jättestadgad och har barn ungefär (nästan) i din ålder, men trots det (eller just därför) tycker jag hemskt mycket om din blogg. Du har fantastisk klädsmak, tar otroligt fina foton och skriver verkligen bra. Ville bara säga det :)

2006-09-15 @ 18:42:32
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Nina

guu va du ser så där kliché aktigt fransk ut :D jätteballt.

2006-09-15 @ 23:32:04
Postat av: clara

du jag undrar bara vart i norrland du egentligen kommer ifrån? vore intressant att veta!

2006-09-16 @ 01:01:37
URL: http://www.underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Blancaflor

Åh, sådana byxor hade jag på mellanstadiet, runt 1985, ski pants kallade vi dem.

2006-09-16 @ 10:09:49
URL: http://blancaflor4ever.blogspot.com/
Postat av: PinkIstheNewBlue

Fantastiskt! :-) Du har en enorm förmåga att få till annorlunda klädkombinationer utan att det ser krystat ut. Att du sedan själv är vacker som en dag gör ju inte det hela sämre.

2006-09-16 @ 10:39:14
URL: http://photo.defined.se
Postat av: Londonista

Alskar fotot, byxorna ar coola!

2006-09-18 @ 11:35:11
URL: http://www.saraemanuelson.blogspot.com
Postat av: Sicilia

Är också sugen att se jackan i anna bild. Gick förbi butiken idag från jobbet. Såg inge vidare ut utifrån men det kanske är som du säger, en guldgruva!? Skulle vara kul med en till bild i alla fall.

2006-09-18 @ 18:52:14
URL: http://sicilia.blogg.se
Postat av: Maggan

Köpte två stycken scarves därifrån (Hard Beat) för 40 kronor styck, som har varit mycket, mycket användbara. Man kan göra fynd på de mest oväntade ställen.

2006-09-18 @ 23:30:34
URL: http://magglog.blogspot.com
Postat av: Hanna

My: Tack! En gång blev jag jagad av två män efter krogen som ropade "AMEEELIEEE, AMELIIIEEE FRÅN MONTMARTE STANNA!!" - Jag blev livrädd :O!

Lina: Ja! De är fina, och härligt fulsnygga, och mycket speciella.

Alexandra: Nej, men jag brukar göra det när jag är i Ångermanland på vintern :D Det eller fly från älgar. Eller fiska. Eller... uh... mestadels brukar jag frysa.

Victoria: Jag upptäckte att det inte var en jacka, utan snarare en skjorta i ett konstigt material och skurning! (den är ingen jacka för den värmer inte alls, då förbjuder jag den att kallas jacka!) Den ser liksom ut som en knytblus, typ, fast som man knyter baktill och därav får en apfin volym!

Översättarhelena: Hej! Tack så mycket, jag blir sanslöst glad. Det är så himla kul när alla möjliga olika människor läser och uppskattar min blogg, och inte bara jämnåriga :)! Är dina barn mycket som jag, förresten?

Nina: Haha, tack! :D Franskt är sött.

Clara: Jag är född i Stockholm, men min mor har sitt ursprung i Boden och min pappa kommer från Junsele! Mina storesyskon är födda i Sundsvall respektive... något annat, öh.

Blancaflor: Ja, så heter de också, ja! Min storasyster sa samma sak när hon såg dem, jag tycker att det är askul!

PinkIsTheNewBlue: Tack så mycket, shit vilken smickrande komplimang! :D

Londonista: Tack! :D

Sicillia: Den är både och, lite skabbig och lite fin, såg några fina capes där inne för typ 150... bla. :O Lalala. Jag ska försöka fota jackan (fejkjackan! Den är hemskt kylig!) i en bättre bild :)

Maggan: Yes, det är så härligt, speciellt när man kan variera från så många olika, oväntade kedjor som möjligt :)

2006-09-19 @ 16:09:56
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback