Helgen.

tn-jagFredagen blev i nostalgins tecken. Tech Noir hade sin första kväll för hösten och vi bestämde oss för att dra dit. Kvällen påbörjades hemma hos Bettie med förfest. Där blev jag ganska dragen och hade det förträffligt trevligt. Efter ett tag ringer Nikita, han ska dra in till stan för att träffa en del kompisar (han hade tre-fyra antaganden) men var lättmobbad till att hänga med mig, till min stora glädje.

På vägen dit så droppar jag och Elias våran förfestdricka innanför Historiska muséets (?) grindar, med planen att man kan vara trashy och hämta upp det efter kvällens slut. Lyckad plan som glömdes bort i slutet av kvällen.

Väl där blir vi påminda om de nya alternativen. Stora dansgolvet är stängt pga. gnäll från hotellet ovanför Kolingsborg, så där är bara en jävla massa bord. Det kändes tyst. Konstigt. Som stängningsdags. Förövrigt var alla outfits osedvanligt trista. Kanske för att det var första gången för säsongen och folk som enbart besöker alternativställen helt plötsligt blivit fejsade för klubbklädsproblemet och därav bara vågat slänga på sig sina svarta vollerskorsetter, sina svarta kjolar och bara låta håret (även det svart!) bara hänga. Trist, det brukar vara varierat och sanslöst inspirerande!

Fest. Fest. Fest. Överdelen till outfiten tappade sin enda knapp. Hanna mycket naken. Hanna varit förutséende och resonerat enligt följande: "Det är TN, det är skitsamma, och den här nätgrejjen jag har under är inte så genomskinnlig. Och jag har världens mest täckande BH!" Visserligen var BHn världens mest täckande, men jag ryser ändock när jag ser bilderna i efterhand, glah! Klantigt, Hanna!

Under kvällen så råkar jag av någon konstig anledning INTE ut för följande: 1. Äcklig kille som inte passar in i sammanhanget som taffsar. 2. Någon obskyr människa från gamla obskyra tider som kommer fram och marinerar mig i öl. 3. Jobbiga ex.

Därför, trots att det inte var skitspännande, så måste kvällen bedömmas som god! Men den bästa tiden var utanför, när vi rökte - Vilket stackars Nikita särkerligen höll med om till fullo. He hated it.


Hatt med flor och fjädrar: Oasis (sommar)
Pärlörhängen med små blommor: HM (förra året)
Lass med pärlhalsband: Top Girl.
Nätbody: Flirt AB.
Tjugotals-BH: Min gammelmormors.
Kort, plisserad svart satinkjol: Flirt AB. (sommar)
Stövletter: Din sko (våras)

Mina vänner var dock snygga. Inte bara de som är med här, utan samtliga. Ni som inte är med här är det av den enkla anledning att: 1. Bilden var oskarp. 2. Jag var med på den och nästan naken. 3. Jag var full och glömde fota er.



Nikita tar manligt över min topp efter att den kreverat, Alex posar läckert i en av sina, som vanligt, mycket läckra outfits och Katta är finurlig i den läckra skotsrutiga klänningen som jag vet med mig att många av er suktat efter! (däribland jag själv, men jag såg ut som mögapa i den!)

jagochnikitaPå lördagen var Nikita och jag så här söta tillammans hemma hos hans syster Maria på pokerkväll. Nu har jag träffat hela hans familj, betyder det att jag är underhållsskyldig om han blir med barn?




















Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, jag var också på TN. Fast jag hängde nog mer utomhus än inomhus, fast jag inte ens röker. ;) Det var så jäkla varmt där inne på pyttedansgolven.

Postat av: Victoria

Nu tänker jag vara lite allmänt ytlig på det sätt jag anser att man får vara i bloggvärlden; porlinsvit hy är så otroligt fint. Är din hudfärg naturlig, eller använder du någon slags ljus foundation?

2006-09-04 @ 17:38:53
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Hanna

Maria: Jag kan tänka mig det! Jag dansade ingenting av skräck för hur fyllda de var, de borde byta lokal ASAP!

Victoria: Tack så mycket! Den är naturlig, fast jag tror att jag överlag ser blekare ut i kamerans blixt än i verkligheten.

2006-09-04 @ 17:42:44
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, världens sötaste par ju! Tihi!

2006-09-04 @ 18:33:15
Postat av: Lolita Loco

Du är ju bara så sjukt snygg...

:-)

2006-09-04 @ 19:04:41
URL: http://blogg.passagen.se/vintagemaniac
Postat av: Sandra

Snygga bilder :-)

2006-09-04 @ 20:05:43
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: marit

snyggt!

2006-09-04 @ 21:48:06
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: Lina

var kommer den rutiga klänningen ifrån..den är ju fan skitsnygg...för det är väl inte ngn stor kedja vi alla känner till?! isåf har jagb totalmissat...jag vill ha...

2006-09-04 @ 23:04:12
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Hills.

Oh herrejävlar vilken hunk du hittat, lyckliga kvinna. Håll i honom hårt, för Guds skull!

2006-09-04 @ 23:09:21
Postat av: Linda

Jag håller med Hills ;)

2006-09-05 @ 08:37:42
URL: http://lifeofmacyline.blogspot.com/
Postat av: e.

Får man lov att fråga vilket läppstift du använder på bilden längst upp? För det var den finaste röda färg jag någonsin sett.

2006-09-05 @ 09:48:47
URL: http://luckyavenue.blogspot.com
Postat av: Hanna

Marie: Tack! :D Jag blir så glad!

Lolita Loco: Oh, tackar tackar :)

Sandra: Tack! Photoshop tackar också!

Marit: Tack! :D

Lina: Jodå, den är från HM! Finns bl.a. i HM Brunogallerian :)

Hills: Jag är mycket, mycket glad, han är så fin att jag exploderar :)! Tack så mycket, jag ska vidarebefodra din kommentar till honom också, han kommer bli jätteglad och jättesmickrad!

Linda: Taaaack! He's so lovely :)

e: Oh, det är faktiskt samma som jag alltid använder. Helena Rubinsteins "Temptress", dock så blev färgerna på den bilden helt annorlunda så den speglar inte alls läppstiftets egentliga färg som är mer knallrött. Men jag rekommenderar annars HR väldigt varmt. De har många, vackra kulörer samt att det utan tvivel är mitt favoritmärke, då det sitter bra, är lätt att måla på och klarar av många kyssar!

2006-09-05 @ 09:55:37
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vet inte som jag sagt detta förut. Men du ser verkligen ut som en modell. Så himla fina bilder du har.

2006-09-05 @ 15:12:37
URL: http://chiwoww.webblogg.se
Postat av: Jo- we are shopaholics

Ohhhh hjärtat inte den första som säger det men du är hot hot hot!

2006-09-05 @ 16:56:03
Postat av: Hanna

Julia: Tack så mycket! Jag är glad över att jag har en ganska bra kamera :D

JO: Hahaha, tack tack tack! :D

2006-09-05 @ 18:02:30
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Kattis

über-tjusigt - precis som sig bör på TN ;)

2006-09-07 @ 14:15:27
URL: http://splodgy.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback