Katatonisk.

27okt06Vad skönt det är när man tillslut får svar på frågan varför man varit så himla galen den senaste veckan, det kallas för PMS. Antingen det eller så sprack mitt tarmsystem, men då jag inte är döende så tror jag på det förstnämnda.

De senaste dagarna har inte varit lugna och igår var jag katatonisk hela dagen. Jag funderade, funderade och funderade. Tankarna var kring bekräftelsebehov och hur mycket man som människa egentligen ska behöva för att kunna vara riktigt funktionell. Uppenbarligen finns det iaf. inget som duger till när de värsta hormonsvängarna på hela månaden smyger sig fram.

Men OJ, vad skönt det var när själva smärtan i min PMS uppenbarade sig, så fort man vet vad saker beror på blir det helt okej. Jag ska bannemig börja skriva ner exakt när och hur saker ska komma för ett lättare liv.

Dagens outfit:

Långa pärlhalsband: Den där smyckesbutiken på entrévåningen på Åhléns inne i Stockholm City.
Litet pärlhalsband med romantiskt hänge: Top Girl.
Stickad väst med små fickor i off-white: Hm, Brunogallerian.
Svarta stuprör: Gul och Blå.
Yllejacka med hög krage: HM (förra vintern)
Stövletter: Din sko (somras)

31 oktober ska jag klippa mig. Jag tror att jag ska klippa av ungefär en decimeter, alternativt bara klippa mig kort. I en viss längd kan jag faktiskt ha rak page, med mycket arbete och slit dvs! Men agh, det är skönt att ha hår man inte behöver göra det minsta lilla med.

Svåra val, svåra val!









Kommentarer
Postat av: Ivana

Jag med! Läs mitt senaste inlägg. Tänk att det tog mig en heeeel dag innan jag fattade att problemet var nåt jag upplever varje förbannad månad ha!

Postat av: Victoria

Det är alltid lite kul med förändringar! Så du sulle inte kunna ha bobfrisyr utan att platta ut håret? Asballt med volym!

2006-10-27 @ 19:30:59
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Lolita Loco

Otroligt snygg outfit, jag hade glott på dig om jag sett dig på stan.
Jag gör det me folk som ser bra ut på ett eller annat sät..
Jag är bonnig.

*HAHA*

Postat av: Ida Annie

Faaaasen vad snyggt du klär dig! Och din frisyr är det absolut inget fel på!

2006-10-28 @ 11:10:31
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Vi får nog alla skaffa en praktisk liten almenacka! Allt löser sig ju så fort man vet varför man är lynning, eller ja, nästan alltid iaf.

Victoria: En viss längd på page kan jag faktiskt ha utan att behöva platttånga varje dag, bara man fönar rätt, typ, och det inte blåser eller kommer fukt på det ungefär. Hmmm, det skulle vara najs med förändring!

Lolita Loco: Haha, du är inte bonnig, jag är precis likadan! Jag kan verkligen ge folk utstuderade upp-och-neråt-blickar och sedan brukar jag kasta ivä g ett leende, folk brukar oftast bli smickrade! (men jag hoppas ingen tror att jag är läskig och raggar!)

Ida Annie: Tack så mycket! Och tack, men det börjar bli lite långt och svårskött!

2006-10-28 @ 12:42:07
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Gelix

KLIPP INTE! Ditt hår är ju så underbart!

2006-10-28 @ 17:22:03
URL: http://www.gelix.blogg.se
Postat av: Sassy

WAH! Vilket hår! Ge.

2006-11-09 @ 09:15:28
URL: http://sassy.webblogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Sassy: Det är avklippt nu!

2006-11-09 @ 15:11:42
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback