Lite roligare.

Tjoho!

30ejuni-dagTidigare idag var det flyttkläder som var grejen, en otroligt osmickrande T-shirt med stålmannen-tryck. Jag försökte ta bild på det men jag såg helt enkelt inte tillräkligt muskulös ut för att det skulle bli läckert. Jag kommer aldrig att bli en ståtlig bodybuilder. Ve och fasa.

Efter att vi alla blivit måttligt deprimerade för att den planerade flytten blev inställd så bestämde vi oss för att dra ut på lyxlunch på lyxrestaurang. Jag blev fylld av ångest pga. min klädsel och drog hem för att klä om. Detta resulterade i outfiten till vänster.

Vit, halvlång klänning från HM (förra sommaren)
Och skärpet från Kookai.

Jag har tyckt att den här klänningen var lite väl "bohemisk" för att användas, men med skärpet så blev den helt okej, faktiskt!

Sedan följde jag inte med ändå för att jag helt plötsligt kom på att jag inte var det minsta sugen på varken Marulk eller vin - speciellt med tanke på att jag ska ut och äta med Sussi och hennes polare ikväll - och sedan kanske gå på
Nacht.

Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig isf. Glam? Uuuh, jag kan ha min sjukt smaklösa bustier i silverbrocad :D! Kanske även kombinera med min sjukt smaklösa cape i silverbrocad! Jag skulle även kunna marinera mig själv i ketchup och kanske möjligtvis stoppa näsan full av svandun och kalla mig Robotnic - Transfabulous.




Anna har ett mycket fint tema i sin blogg, skolavslutning och liknande, somrigt fredagsfin! Det ska bli kul att se alla tjusiga bidrag.

Tack för de tjusiga komplimangerna Eleonore (som skriver Ytligheter) jag blev hemskt glad, speciellt eftersom att jag verkligen gillar din blogg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

funderar på att bli fotomodel?!
du ser iaf ut som en..

2006-06-30 @ 21:30:37
Postat av: Mie*

Grattis till Finaste “dagens-outfits-bilder”-priset! Jättefina bilder! Jag förstår att du vann!

Postat av: Anna

Vad har du gått för utbildningar och vad gör du på ditt arbete?
Jag tycker dina illustrationer är jättefina!!

2006-07-01 @ 13:06:21
Postat av: Kerstin

Jag är tokförälskad i dina outfit-bilder.

2006-07-01 @ 19:19:23
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Anonym: Hoppsan! Jag tar det som en koplimang, men faktum är att de flesta modeller jag känner är både längre och smalare än jag, vilket jag personligen tycker är lite läskigt - Inte att de är det, de är självklart fina oavsett, men det är läskigt att det ska behöva vara så!

2006-07-02 @ 21:13:53
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna

Anna: Jag har inte gått någon officiel utbildning, men mina föräldrar har jobbat med repro och design (och hela resten av familjen i princip) så det är mer eller mindre inskolat från födseln. Sedan har jag även läst studieböcker i ämnet utifall att något skulle missas. Sedan utbildades jag på min mor och fars företag (när det fortfarande fanns) lite sedan jag var tolv, sedan började jag jobba halvtid vid sexton och senare fick jag heltidsanställning på ett annat ställe. Eh, jag vet inte om det är en bra förklaring, menmen!

Iaf, jag jobbar primärt med böcker. Jag restuscherar, restaurerar och kör repro på bokomslag och inlagor. Jag jobbar även en del med grafisk design, samt att jag illustrerar.

Tecknandet är ett intresse sedan jag var mycket ung och är helt enkelt självlärd förutom att jag gick i en Bild oh Form-klass i grundskolan.

Och tack så mycket!
Om du själv är intresserad av ämnet så skulle jag främst rekommendera Grafiska Institutet vad gäller utbildning. Sedan finns självklart Beckmans också.

2006-07-02 @ 21:18:54
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna

Mie: Tack så mycket! Jag blev hemskt glad.

Kerstin: Tack! Kul att de är omtyckta! Jag blir otroligt glad :D

2006-07-02 @ 21:19:52
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Maria

Himla snygg bild :)

2006-07-03 @ 17:40:10
URL: http://www.vildvittra.se/13
Postat av: Anonym

Wow, wow, wow - vilken vacker bild (och vacker kvinna)!

2006-07-14 @ 14:11:34
Postat av: Hanna

Maria: Tack!

Anonym: Hoppsan! Tack så väldigt mycket! :D

2006-07-14 @ 14:15:48
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback