Shop search.

29augNatruvit, stickad väst med hög krage och små fickor: HM, Brunogallerian.
Svart satinskjorta: Second hand.
Svarta shorts: HM (våras)
Knästrumpor: HM, Brunogallerian.
Kilklackssandaletter: Skopunkten.

Hm-förbud, var det ja. Annars kändes det kul att kombinera satin med stickat, och att man kan ha strumpor igen. Nu hoppas jag bara att min strumpmani inte tar överhand och jag börjar shoppa strumpor för ca: 1000 kronor i månaden som så många gånger förut. Det är inte friskt!


Midjehögt.

Igår gick jag runt och letade efter ett par raka, midjehöga byxor med något läckert rutmönster. Hittade dessvärre inga. Upptäckte dock att Flirt (Inte att förväxlas med Flirt Fashion som är en kinkybutik!) på Götgatan 92 Har en hel del mycket, mycket snygga midjehöga byxor i rak modell med dubbelknäppning framtill. Byxorna kostar ungefär en tusenlapp och finns i färgerna svart, grått och naturvit.

Sedan tjolade jag in på
Lindex i Ringen (Skanstull) där jag hittade:

Midjehöga, mörblåa jeans.
Midjehöga kostymbyxor i svart, även i kritstreck med matchande västar och kavajer till. Kavajerna var lite kortare i ärmarna och hade lite puff, tjusigt! jag skulle ha köpt hela kostymen om det inte var så att de minsta storlekarna som fanns kvar var 36. Har någon sett dem på en annan Lindex i mindre storlekar?

Upptäckte förövrigt att Lindex i Ringen hade en massa av hundtandstunikan kvar i storlekarna: Smal, Medium och Large.








Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Man tackar. Jag har tänkt ge mig ut och leta svartamidjehöga byxor och Lindex är alltså the place to go;) Har tänkt kolla HM men jag är lite rädd att de inte passar. Har problemet breda höfter och lår med smal midja. Men Lindex brukar alltid funka bra för mig så jag testar på det

Postat av: Lina

åh jag ska kolla Lindex då. vill ha hundtanden!

2006-08-29 @ 12:35:08
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: mimmi

Åh jag vill ha en sådan söt väst! Undrar om den finns i Malmö:)

2006-08-29 @ 12:42:11
URL: http://www.mimmimus.blogspot.com
Postat av: Anna St

Ok, den där stickade koftan var bland det finaste jag sett på länge. :)
Kanske dags för en ny shoppingtur på HM.

2006-08-29 @ 16:40:59
Postat av: Martina

Jag har så jäkla mycket positivt att säga. vet inte var jag ska börja och sluta :P men iaf, jag älskar din stil och din blogg! du är så coooool. jaa alltså jag finner inga ord.. baah! massor av kramar!

2006-08-29 @ 18:26:23
URL: http://martinafriberg.blogg.se
Postat av: Hanna

CrimsonAnna: Ah, HM är lite snåla med höftomfånget, ja! Hoppas du hittar en bra byxa :)

Lina: Lycka till!

Mimmi: Jag håller tummarna :)

Anna St: Det blir alltid fler! Oavsett vad man bestämmer :o

Martina: Ah, tack så hemskt mycket! Jag blir skitglad ;D Kram!

2006-08-29 @ 19:00:13
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tja, får du för mycket strumpor kan du alltid posta någar till mig, min nya adress kommer i en helgondgbok nära dig innom kort...

2006-08-29 @ 22:50:49
Postat av: susanna

Gush vad söt du är!

2006-08-29 @ 22:52:19
Postat av: Hanna

Ellen: Haha, så omtänksamt av dig! Om inte annat så måste jag komma iväg och hälsa på någon gång, jag är en sådan lat vän... :/

Susanna: Tack :D!

2006-08-30 @ 12:15:57
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Du är den snyggaste tjejen som finns. ;) Ärligt, wow vilken bild! Du är sådär snyggt modellig. Ansiktet är jättefint. Och kläderna... ojojoj. Här är man avundsjuk. Superschysst stil.

2006-09-02 @ 21:56:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

BarajagochJohanna: Ah, tack så hemskt mycket! :D

2006-09-03 @ 22:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback