Slick på Kägelbanan

innanslickIgår var jag på Slick på Kägelbanan med Alex, Martin, Jonny och Johan.

Det var trevligt där, men fyfasen vilken kö! Strax innan nio säger Martin att han ska skaffa stämpel i förväg. Aha! Smart tänker jag och Alex och beger oss också dit (Jag i mina för stora vita midjehöga Versacejeans, gula Adidaspjuck, en prickig topp, en smutsig jacka och helt osminkad) och finner att kön är MILSLÅNG redan innan det öppnats! Fyfasen i helvete, tänker jag, och plågas inombords av min ytlighet och hur jag ser ut, och plågas av frånvaron av glädje och alkohol. När vi tillslut fått våra stämplar rullar jag och Alex hem till mig för att fixa till oss lite, och senare bär det av tillbaka.

Där hittar vi våra berusade vänner än en gång. Smockfullt överallt. Rummet med dansgolvet var varmt som en bastu, men överkomligt och trevligt ändå. Stället skulle tydligen ha väldigt varierad musik, det måste vi ha missat eftersom att jag mestadels hörde olika sorters elektronika under kvällen, samt poplåtor som blivit remixade till elektronika!

Mycket dans ala "VI SKITER I HUR VI SER UT VI VILL BARA HA KUL" vilket innebär att vi skuttar runt, puttar varandra en del och idkar stjärtgnugg. Nu vill jag tilägga att alla männen i sällskapet var 195 cm eller över, dvs mycket större än mina egna 170 cm, vilket resulterar i att Jonny välter mig och jag får ett präktigt, äckligt skrubbsår. Jag hämnas genom att lyfta upp honom i min famn och snurra honom några varv, vilket måste ha sett väldigt lustigt ut då jag ändå väger väldigt litet.

Kvällen fortsatte i samma spår, och jag måste säga att det var trevligt och absolut prisvärt (inträde 65 kr) det enda som egentligen var illa var det faktum att kön var såpass hemsk som den var (så jag rekommenderar att man ska komma dit lite innan de öppnar om man ska komma in) och att de alltid stänger så tidigt som klockan 02:00 på Kägelbanan.






Prickig, halvtransparant topp, HM (ett antal år sedan)
Kjol med hög midja, mycket volym och guldknappar, Myrorna (FYND!)
Vita sandaletter, Din sko.
Diverse smycken kommer från en riktig budgetshop där de tar in en massa olika smycken från t.ex. England. Namn skall noteras vid nästa besök.

Kommentarer
Postat av: Mikey

Då har de alltså misslyckats med det jag läste att till och med klubbens grundare hoppades på - mindre kö och mindre knökfullt. Synd. Efter som jag gått ut typ tre gånger i mitt liv och det har varit misslyckat alla gångerna så lär jag inte våga mig på att försöka även om folk säger att det är ett schysst ställe...

(Hej, förresten! Vi kände varandra för jättelänge sen.)

Postat av: tess

varför är du alltid så snygg kvinna? hehe... blir ju avis ju ;)

2006-07-16 @ 22:19:24
URL: http://luggkomplex.blogspot.com
Postat av: Hanna

Mikey: Nämen tjena! :D Fyfan vad kul att du skriver, jag tänkte på dig bara häromdagen!

Men ja, om man inte har Dresscode på ett ställe så blir det lätt knökfyllt och lång kö. Annars så skulle de förstås kunna öppna upp både de stora salarna istället för bara en, så skulle det nog bli bättre :) Kön kan man få bukt med genom att införa förköpsbiljetter!

Tess: Oh, tack så mycket! Allt är Photoshops förtjänst! ;D

2006-07-16 @ 22:25:33
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tänk om det vore så väl att jag bodde i Stockholm och hade möjlighet att leva loppan. Då vore jag nog lika snygg som du! Istället har jag fem myggbett i nacken och mörka ringar under ögonen med en övertrött unge på höften. Men visst, det har sin charm det med! ;)

2006-07-17 @ 09:49:16
URL: http://letmyshoesleadmeforward.blogspot.com
Postat av: Henrik

Din barm är borta! :O

2006-07-17 @ 19:29:27
Postat av: Lina

finfin kjol. myrorna har riktiga kap ibland. särskilt den på tomtebogatan. hittat riktiga fynd där idag.

2006-07-18 @ 16:47:10
URL: http://www.budgetfashionistas.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Alexandra: Du är en läcker skogsamazon! :D

Henrik: :O Ja!

Lina: Oh? Den har jag nog inte varit på! För mig blir det mestadels den vid Götgatan eftersom att den är så nära mitt jobb! De har ett ganska "trendinriktat" sortiment.

2006-07-18 @ 22:21:19
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback