Stuva fisk på fyllan

Igår när jag kom hem (07:30 på morgonen) och skulle laga min mat innan sänggång så blev jag så himla ledsen. Minimalt med risnudlar och det enda ätbara som återfanns i kylen var en massa goudaost. Inget man blir sådär superpepp av, direkt.

Men! Gjorde bästa maten ändå, och blev påmind av min absoluta favoriträtt som jag inte ätit sedan dagis som regelbundet bränner i mitt smakminne som en av de fantastiska rätter jag någonsin ätit: fiskpudding.

Tog ut 200 g Alaska Pollock, fryst blockfisk.
Tina i micron.
Ha ner i pannan, hacka det till en fin röra.
Börja steka lite lätt.
Slå ner grädde regelbundet, lite i taget för en snabb och jämn stuvning.
Kokade lite risnudlar till det.
Ytstekte broccoli och champinjoner.
Blanda fritt!

Det blev en otroligt fin och rund smak, ska ni veta. Jag satt och njöt i min säng medan jag tittade lite på Rose of Versailles. Sedan somnade jag med glada dagisminnen.

Men ja, stuva fisk! Så bra. Det ska jag göra oftare. Så sjukt enkelt att göra också. Och billigt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lite speciell fyllemat... :P

Postat av: Pelle

Läste om dig i Aftonbladet (eller var det expressen?) idag (24/3) och rent spontant kände jag att du förtjänar lite elektroniskt credd för att du agerade som du gjorde när du läste om alla ideal-sjuka brudar.

2008-03-24 @ 16:21:32
Postat av: Mia

ajaj... inget vidare att äta torsk hurru.

Du vet väl att den håller på att försvinna? och det skulle förstöra mycket i vattnet?

gör som jag och några kompisar, tokvägra tork, låt den leva, och va lite snäll mot naturen ;)

2008-03-24 @ 16:48:13
URL: http://textbook-stuff.com
Postat av: Hampus Lundstedt

Oj. Du ser på redig kvalitetsanimé må jag säga. :D Jag har själv dock inte sett Versailles Ros... >_

2008-03-24 @ 16:53:04
URL: http://ichise.blogspot.com/
Postat av: senapsgul

ambitiösa du! fiskpuddingen låter god!

2008-03-24 @ 19:22:00
URL: http://senapsgul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback