Ineffektiv stress

Nä, nu hatar jag mig själv. Nu har jag suttit här i hur många timmar som helst och försökt bli klar för att komma upp på jobbet och bränna en viktig DVD som ska iväg till ett företag imornbitti (eller snarare, innan 15:00, haha) för att sedan fixa klart en jävla massa sena Streetstylegrejer till Fatale och för att sedan ta en snabb öl på Indigo i lugnt och trevlig sällskap.

Hur långt har jag kommit? Precis inget vart alls. Jag är nästan lika sunkig som när jag vaknade. Jag har inte gjort ett piss, och jag hatar mig själv för när jag blir stirrig och immobil, det gör mig stressad, sur och gnällig. Inte har jag spenderat detta på någt avslappnande och skönt heller, jag har bara funderat på "att jag verkligen borde bli klar snart", druckit en massa kaffe och rökt cigaretter. Ringt lite viktiga jobbsamtal också i och för sig, men ändå.

Blä. It's always like this! Folk måste bannemig ge mig order, annars är jag en stirrfisk. Jag kan lika gärna klämma pormaskar 2 timmar i rad som att göra något roligt. Give me some therapy, please.

TERAPI!

Imorn ska jag bannemig ringa för effektiviseringsterapi.
Mitt krav: "Hej, jag vill bli lika effektiv som en sådan där robot i Isaac Asimovs böcker, tacktack, gör det, det ska ni göra. NU. NU! NUU!"

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag känner igen mig. Jag har tusen saker att göra och istället för att bara göra dem så stirrar jag upp mig över faktumet att jag har massor att göra (vilket gör att man blir än mer stressad, Moment 22). Därför älskar jag stenhårda deadlines (tack och lov för rätt yrke) för då strukturerar jag upp min tillvaro. Det funkar för mig- jag är en alldeles för spretig person annars.

Postat av: Marie

Blä, känner också igen mig. Den här hjälper mig kanske liiiite i alla fall :) http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=1223

2007-04-19 @ 23:00:10
Postat av: Marie

Tips två: David Allen har skrivit en bra bok som heter "Få det gjort! En studie i vardagseffektivitet". Problemet är bara att man ska orka ta sig för med att läsa den...

2007-04-19 @ 23:02:00
Postat av: Angelica

Åh, exakt som jag. Fii fan. När jag väl är igång är jag fan effektiv, mostly, men innan jag kommer till det stadiet är det så lätt att jag hamnar i soffan i pyjamas, framför days of our lives, utan att alls kunna slappna av /slappa, för inom mig typ stiger paniken över hur slapp jag är. Ändå sitter jag kvar. Frozen. Med ångest. Haha, gud.

2007-04-19 @ 23:31:29
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: hahaha

jag e liksdan! kul! :D

2007-04-20 @ 09:51:19
Postat av: Smartasmia

Fast ibland behöver man vara lite "ineffektiv" för att vara lite snäll mot sig själv..! Du är en av de mest effektivt arbetande människor jag stött på för det mesta:-) kram och tjipp

2007-04-20 @ 10:58:21
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: samma samma!!

Lustigt va´man kan känna igen sig i andra.HAr gått och tänkt likadant hela morgonen, men har jag fått något gjort?! NEJ..... BLUÄH... Nå väl livet går ju bra ändå. :)

2007-04-20 @ 12:00:22
Postat av: Anonym

Sök även för dina andra problem med!!!

2007-04-20 @ 22:32:25
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Ganska löjligt att säga något sådant när du själv har ett ganska fult behov du just uttryckt? Men jag hoppas att du blev av med mycket aggression när du skrev det här, det hoppas jag, för då har jag redan dagens första goda gärning avklarad!

2007-04-22 @ 04:39:30
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback