Jinge: En manschauvinist

Jinge tog bort mitt senaste också! Sedan spärrade han mitt IP helt från att kommentera.

Han fortsätter med att komma med personliga påhopp mot mig i sin blogg, utan att ge mig möjlighet att försvara, samtidigt som han uppmuntrar de andra. Han hävdar att jag inte följt bloggreglerna, vilket jag gjort, vilket dock inte hans läsare som hoppat på mig gjort eller för den delen: Han själv. Han kallar mig sjuk, bland annat.



Men det är lugnt. Jag anser nämligen att Jinge är en mycket, mycket sjuk människa. Med hans påhopp. Hans sätt att uppmuntra folk till att mobba de som säger emot honom. Han kallar sig för en "snäll gammal herre som gillar att klappa sin katt."

I verkligheten är han en herre som har uppmuntrat till mobbning mot samtliga som någonsin sagt emot eller försökt rätta honom: Speciellt mot unga kvinnor. Han uppmuntrar att hans läsare ska kalla unga kvinnor för bimbos, han tillåter att han kallar dem för golddiggers. Han tillåter att folk antyder att de försöker knulla sig fram i livet.

En sådan man är Jinge.
En manschauvinist.

http://www.jinge.se

Gå nu och ge honom lite av hans egen medicin, han som uppmuntrar massmobbning. Och oroa er inte: Han modererar bara kommentarer från IP-nummer han satt under karantän. Så de kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En gång kritiserade jag Jinge i hans blogg: det var bara en faktakorrigering! Han tog genast bort det och sedan frågade folk vad jag var för jävla nöt... och Jinge höll med och de mobbade och jag fick inte en chans att försvara mig samtidigt som de andra fick mobba på!
Och det var en faktakorrigering, sjukt!
Nej, han är verkligen ingen "snäll gammal herre". Han är snarare den vresiga gubben på gården som ropar skällsord bara man har kortkjol på sig, fy!

2007-08-13 @ 00:20:25
Postat av: amfetaminet

brats ska inte bo på söder.

2007-08-13 @ 00:21:32
Postat av: sofia

Fy. Den där jinge verkar ju va helsjuk. Haha jag skrev men tror inte den följer kommentarsreglerna...

2007-08-13 @ 01:46:07
Postat av: Sanya W. Syd

amfetaminet: Att kalla Hanna Fridén för brat var det sjukaste jag hört. För tillfället jobbar hon aset av sig för att hjälpa till att stödja sin familj, agerar stödperson för folk drabbade av anorexi och argumenterar för jämställdhet i samhället både vad gäller kön, ras och diverse medfödda defekter. Jag föreslår att du läser hennes artiklar och ser vad hon jobbar för, för att hon skulle vara brat är helt absurt. Hon är en himla förebild, det är hon. Jag har sett henne gå emellan folk på stan och ta stryk för att folk inte kan försvara sig: och Jinge slänger påhopp mot henne och påstår att hon inte har mycket "hemma" på grund av att han inte kan hantera kritik.
Lär dig vem Hanna är, och läs vem Jinge är, och se vem som är den "snälle" i det hela. Däremot är Hanna hård mot folk som beter sig illa mot andra. Hon slänger sig med en järnhand. Följ hennes blogg och se, vet jag.
Tragiskt med folk som ni som ska börja hata Hanna bara för att hon råkar vara redaktör på Stureplan. Tragiskt.

2007-08-13 @ 02:49:08
Postat av: Sanya W. Syd

JAG fick reda på Hanna när jag fick höra av min lillasyster att Hanna hjälpt henne via en ungdomscommunity som heter Helgon. Hon hade långt och tålmodigt berättat om olika stöd som man som anorektiker och bulimist kunde få. Hanna berättade om sina följdsjukdomar och om sina år och berättade att det inte var värt det hela. Hon vidarebefodrade sedan min syster till en förening där hon kunde tala med andra, och idag ÄTER min lillayster igen.
Jag VET i alla fall vilka projekt hon varit med i, bland annat SMAL (Google it!) som även sändes på TV där man talar om sjukliga ideal där Hanna jobbade ideellt tillsammans med några andra tjejer som även de lidit av ästörningar tidigare men nu vill hjälpa.
Och du, din lilla skit, och Jinge, ni ska sitta och reta er. Skitstövlar är vad ni är. Vad har ni någonsin gjort för någon? Har ni någonsin gjort annat än att sprida bitterhet kring er?

2007-08-13 @ 02:55:09
Postat av: elise

till sanya W. Syd:
varför måste du försvara hanna? kan hon inte försvara sig själv, och först å främst, måste hon försvara sig?
vad vet du föresten om jinge som person? vet du hur han engagerar sig i samhälle? nä, jag antar att du inte vet det. "lär dig vem hanna är, och läs vem jinge är, och se vem som är den "snälle" i det hela." HA HA HA, ja tror jag spricker.

2007-08-13 @ 08:08:15
Postat av: Pavel Maira

HAHAHA??? SKULLE HANNA VARA BRAT??? HAHAHAH! Hon är ju för fan så långt från brat man kan komma. Hanna är en schyrre tjej från Söder, långt från brat som man kan komma. Jävla hjon ni är! Jinge engagerar sig i samhället??? Om han lägger ner så jävla mycket tid på att skriva ett ultralångt inlägg som handlar om Stureplan.se då engagerar han sig verkligen inte i samhället, såvida jag har missat hur Stureplan.se har för påverkan i SAMHÄLLET!
Haha!

Postat av: Hanna Fridén

elise: Varför skrattar du åt Sanya bara för att hon vill hjälpa till? Även om jag är kapabel till att försvara mig, vilket jag vill när det sitter en gubbe som uppmuntrar folk att kalla mig saker, så uppskattar jag Sanyas inlägg. Vet du varför? Jo, för om jag säger det där själv så kommer folk genast börja kalla mig för präktig eller självgod.
För av någon sjuk anledning får man aldrig säga bra saker om sig själv.

2007-08-13 @ 10:59:58
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Daniel R.

Gick och läste på Jinges blogg. Han är en bitter och sjuk gammal man.

2007-08-13 @ 11:16:59
Postat av: Issa

Du borde fan spela Salander i filmen efter Stieg Larssons böcker :P

2007-08-13 @ 12:43:50
URL: http://ninotska.tjejsajten.se
Postat av: Snövit

Såg dig i nyaste veckorevyn.. *tss* :)

2007-08-13 @ 12:49:49
URL: http://pratbubblan.blogg.se
Postat av: elise

vadå hjälpa till? med vad? tror du att folk hatar dig för att du jobbar på stureplan? vem har ens sagt att han eller hon hatar dig? vilken jäkla dramatik!
varför jag skrattade? jo för att det hon skrev om vem som var den snälle kändes lite för mkt för min del. snäll snällast eller dum dummast, oj herregud, fillifjong kalsong, hej hopp kanelsnopp, läsa sånt där tjafs blir man ju smått galen av.
visst får man säga bra saker om sig själv. aaaaaabsolut! eeeeeh??

2007-08-13 @ 12:51:23
Postat av: Anna

Intressant

2007-08-13 @ 13:59:37
URL: http://annaskold.blogg.se
Postat av: Charlie

Du verkar klart överspänd Hanna!
Tycker du inte själv att jinge har en poäng i sin kritik så måste man givetvis fullfölja med en fråga om vad du är för en?
Han har förresten fortsatt att klanka på Stuuureplan:
http://www.jinge.se/index.php/allmnt/stureplantrasket-knark-valdtakter-och-svarta-pengar.htm

2007-08-13 @ 14:01:35
Postat av: Chissra

Vet du skit i vad andra skriver och tycker och tänker. Det bästa är att inte ge någon respons alls även om det kan vara svårt. Men han känner inte dig. Låt han inte komma åt dig. Var stolt, lyft blicken uppåt och skit i honom helt enkelt.
Tycker att du har en jättebra blogg!
Ha en bra dag!

2007-08-13 @ 14:14:36
URL: http://chissras.blogg.se
Postat av: angelica

:s hmm..

2007-08-13 @ 15:53:55
URL: http://anjelique.blogg.se
Postat av: Emma

Han verkar vara en sån jävla ynkrygg när han inte Alls kan ta någon helst kritik från någon som bara får ta allt skit från Honom, tycker det är orättvist att inte Hanna får ge svar på tal!
Hm, han måste nog ha lite ångest för att han har en liten snopp därför ger han sig på alla (:
Hanna, du har mer stake än honom!

2007-08-13 @ 15:56:04
Postat av: Lisa

Fattar inte hur alla orkar kasta skit på varann. Nog för att det är kul att diskutera men ändå. Tycker också att denne jinge borde publicera alla kommentarer oavsett vad det står (förutom om det är personligt påhopp)

2007-08-13 @ 16:00:00
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Nanó

Vad har karln i huvudet...? Makaroner?

2007-08-13 @ 17:08:26
URL: http://getnanoismed.blogspot.com
Postat av: Elektra S

En ynkrygg är vad han är! Jag skrev en kommentar som tog 15 min att skriva, var noga med att hålla mig till hans cencurregler....den var borta efter max 5 min.... Han har raderat all kommentarer som inte gynnar hans egen ståndpunkt. Jag skrev bland annat att det var viktigt att kunna ta kritik, oavsett om den är från ung/äldre kvinna/man, huvudsaken är att kritiken är befogad... man kan ju funder över hur han hade reagerat om en äldre herre påpekat att DNs citat hade korrigerats, han hade förmodligen ändrat inlägget untan att blinka... gubbar som han ser jag många av i mitt jobb och de är den värsta typen av mäniskor, trångsynta äldre män som ser ner på unga, starka kvinnor.

2007-08-13 @ 18:06:25
Postat av: D

Men Hanna, minns att du själv raderade alla mina och squallerblog`s inlägg för ett par månader sen. i mina ögon är detta exakt samma sak.

2007-08-13 @ 19:48:11
Postat av: Hanna Fridén

D: Nej, jag raderade de när ni kom med personliga referenser/påhopp till mig själv och ni började diskutera vad min IQ låg på. Märk väl att jag raderade mina egna där också med motiveringen att det jag sa inte heller var lämpligt. Inte riktigt samma sak.

2007-08-13 @ 19:53:09
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: D

mmnja..inte riktigt sant..men visst vi säger väl så då!

2007-08-13 @ 20:07:34
Postat av: j

elise: det vart väl inte försvar det var väl ren & skär fakta?

2007-08-13 @ 20:18:41
Postat av: amfetaminet

Jaja, tyst nu och spruta lite skumpa på varandra....

2007-08-13 @ 23:15:18
Postat av: oum

herregud, jag blev ledsen bara av att läsa två inlägg på den där bloggen, pallade inte mer sen.. och du har helt rätt. man ska inte vädra åsikter om man inte kan ta SAKLIG kritik eller ta en diskussion.. men men.."äldre herrar", vilken politisk ståndpunkt dom än har verkar ha mycket svårt med detta.

2007-08-13 @ 23:39:30
Postat av: Hanna Fridén

amfetaminet: Jag gillar inte skumpa! Är det okej om vi sprutar öl på varandra? Så blir vi mysigt klibbiga, och luktar sådär härligt sunkpruttigt.

2007-08-14 @ 02:00:54
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anton

bemöda er inte med att göda hans skithög till blogg med era besök och kommentarer. han har ju uppenbarligen ingenting av intresse att yttra.

2007-08-14 @ 15:21:42
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Charlie

Jaså Hanna raderar också kommentarer. Men tar till krokodiltårar när landets största politiska blogg gör samma sak..... :-)
:-)
:-)
Stureplanstaktik?

2007-08-14 @ 17:46:15
Postat av: Hanna Fridén

Charlie: Jag tar bort personliga påhopp, ja. Det gör dock inte Jinge, med tanke på att han godkänner personliga påhopp i en blogg så länge det riktas mot andra. Det gör inte jag, det raderas, oavsett om det så skulle riktas mot dig Charlie. Det är helt enkelt lågt. Men Jinge kan få samma mynt tillbaka, så kanske han någon gång lär sig det han missade i den grundläggande dagisutbildningen, eh?
Men inte krokodiltårar, tack. Monstertrucksfasoner, tack.

2007-08-14 @ 17:59:08
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Charlie: Och att kalla Jinges blogg för Sveriges största politiska blogg är helt enkelt felaktigt. Däremot har nog Jinge Sveriges största hatpropagandablogg.

2007-08-14 @ 18:01:18
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: chip

Det är väl uppenbart; Jinge är avundsjuk.

2007-08-14 @ 18:15:47
Postat av: Hedwig

""Jag har läst Hannas blogg och jag -inser- att hon inte -inser- att hon ör en konsumtionsvara. Vilken man skulle bilda familj med en tjej som sålt sig för lite champange?"
Jag förstår inte..
Jag förstår inte hur förakt kan ta sig i så svarta former. Den djupaste, mest inbitna sexisten skulle bli hänförd över ovanstående kommentar. Skulle börja ta anteckningar och försöka förstå mekanismerna och strukturerna som möjliggör ett sådant tänkande.
Eller nej.
Men saken är den att det inte är brudarna som ska hoppas på, det är inte deras möjliga Gucciväskor som är felet, inte drinkarna de kanske kan hiva i sig, det är inte blont hår och likriktade looks.
Det är de strukturer som har möjliggjort deras existens. Precis som alla Big Brother brudar är möjliggjorda, inte utifrån intet utan ifrån en struktur som gömmer sig bakom moralfloskler och patriarkal "klappa på huvudet" mentalitet, så är också dessa människor sprungna ur samma sak.
Att dessutom ta varje tendens och varje bild till att se det endast som en homogen grupp där det inte finns gråzoner, jag vet inte vad man ska kalla det förutom väldigt sorglig inställning.
Vilken kvinna, som möjligtvis sitter i träsket som det säkert skulle kunna vara (jag säger inte att det är), blir hjälpt av att bli hånad, förminskad, idiotförklarad och sågad ner till fotknölarna?
Att sedan ha mage att kalla det för feminism får mig att må illa.
Förövrigt så har jag förstått det som att Hanna hellre hivar en öl och hennes främsta mål är inte att en man ska hitta henne och se henne som en ömtålig varelse på piedistal som omhuldas och föda barn för att föra denne mannens "människo" syn vidare."
En kommentar till Jinge.
Herre min skapare hur snäv hans lilla värld är.
I'm with u all the way

2007-08-15 @ 00:21:08
URL: http://www.gylf.se
Postat av: martina

http://www.jinge.se/index.php/allmnt/stureplantrasket-knark-valdtakter-och-svarta-pengar.htm
Tro mig, jag har försökt.

2007-08-15 @ 21:45:23
URL: http://mayosegen.blogspot.com/
Postat av: Charlie

Nu skriver han om dig Hanna!
http://www.jinge.se/index.php/allmnt/fler-gnaller-pa-alex-schulman-och-aftonbladet.htm

2007-08-16 @ 20:51:00
Postat av: Calle Fridén

Jag delar faktiskt en del av Jinges synpunkter. hanna verkar vara en rolig och snäll tjej, men hon går ytlighetens ärenden lite för mycket. Jag vill också poängtera att jag inte har något närmare släktskap med henne ( vad jag vet, vill säga), vilket någon besökare på min egen blogg verkade tro.
I min värld är Stureplan och dess aktörer synonymt med en rad företeelser som jag inte uppskattar för fem öre, och jag tycker det är synd att den ytlighet den representerar dras fram i rampljuset hela tiden.

2007-08-20 @ 19:56:29
URL: http://utsiktfranetttak.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback