PMS-pistolen! Vem ska jag sikta på?

Hoppsan, har visst PMS igen! Har redan lackat på inte mindre än tre kollegor. Mycket bra. Eller något.

Men nu, nu när jag i alla fall fattat vad det hela beror på, och då känner jag alltid en slags makt. Jag vet vad ilsken beror på, och nu, nu har jag fria händer att rikta den precis vart jag än vill. Per praxis att den inte kommer sig av någon speciell händelse eller liknande.

Som att ha ett stort automatvapen och kunna avfyra det vart som helst, mot vem som helst.

Så, vi gör en liten lista. En liten lista på vart jag ska rikta min PMS, så att säga.


1. Kitty on the Catwalk
- som går runt och snackar skit om mig och verkar tro att jag är helt ovetande. Ha!
2. Karolina Lassbo - Som refererade en bild fel (snodde inte, dock) , blev tillsagd, började prata helt felaktigt om copyrightlagstiftning och till slut försvarade sig per praxis att bilden på sidan hon felaktigt refererade till ändå skulle se bättre ut än den jag gjort. Vilket var lustigt. Då jag gjort båda två. Men det var en ganska, enligt mig, ordentligt barnslig ursäkt och något som skulle ha gått att korrigera utan att hon blev sur.
3. Sigrid och Rar - som försökte smita in på gästlistan på Teatron utan att fråga mig, utan via ett annat bud, när de var sjutton. Ha! (Fast RAR fyller visst 18 idag, så vi kan ju skippa det och dra den historien vid nästa PMS, okej?)
4.
http://stilic.blogg.se - Som snackat skit om Fatale och sedan snott foton av mig till ett värde på 50.000 kronor, samtidigt som hon snott dagens outfit-bilder av andra bloggare och från folks bilddagböcker. Ha!
5. Random ex - DE ÄR ALLA LIKA FÖRJÄVLIGA! Ha!


Så, vad tycker ni, vem ska jag rikta ilskan mot? Har inte riktat någon ilska mot dessa alls, hitills, ja, förutom RANDOM EX, som redan fått utstå en hel jävla del. Så de kan vi kanske skona, eller?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

SIGRID OCH RAR, SIGRID OCH RAR!

2007-08-06 @ 15:13:58
Postat av: ST

Karolina Lassbo såklart, hon agerar ju straffvärt om det är som du skriver. Stilic har kanske snott mer, men Karolina har du ju sagt till utan effekt vad det verkar. Stilic har du, antar jag eftersom du inte nämner något om det, inte sagt till.

2007-08-06 @ 15:16:45
Postat av: Helena

P3:s humorredaktion. Eftersatt forskning av "kvinnobesvär". Daniel Sjölin.

2007-08-06 @ 15:18:40
Postat av: Anonym

stilic! skrev en kommentar i hennes blogg om det här en gång och hon gjorde INGENTING ÅT DET utan ignorerade det bara, så jävla respektlöst!!

2007-08-06 @ 15:21:38
Postat av: frida

sigrid som i sigrid bloggerskan? annars den dära tjejen som snodde bilder & snackade skit borde få sig ett "skott"

Postat av: Freja

Kitty on the Catwalk! Men för att de kör en pro-ana kampanj... men jag gilllar ju Emmma egentligen... så alla förutom Emma i KotC?

2007-08-06 @ 15:31:35
Postat av: emelie

stilic utan tvekan

2007-08-06 @ 15:32:10
Postat av: Anonym

STILIC!!!

2007-08-06 @ 15:39:14
Postat av: Michaela

Haha, vad töntigt av dom alla. Jag tycker du ska rikta din PMS mot hela bunten, det förtjänar dom. Puss!

2007-08-06 @ 15:55:16
Postat av: Anonym

Låter ju som Stilic borde få lära sig lite om upphovsrättslagstiftning...?

2007-08-06 @ 15:58:52
Postat av: Amanda

Oj... här har man missat grejer.
Hihi rar fyller 18 idag såg jag precis

2007-08-06 @ 16:05:31
URL: http://amandaelinmaria.blogspot.com
Postat av: hanna

stilic såklart, kontakta henne! Men vad säger kitty och co egentligen?

2007-08-06 @ 16:17:09
Postat av: Rana

Det står ju så fint att Karolina fått examen i juridik på hennes blogg. Fånigt att hon då inte är helt bekant med copyrightlagstiftning, ha!
Men hanna, du är super som skriver såhär. Eller snarare dissar såhär, för det är ju så tabu att skriva illa om bloggtoppen-tjejerna!

2007-08-06 @ 16:32:26
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Erik

Alltså i all välmening, nu har du använt uttrycket "per praxis" i typ varje inlägg i tre fyra dar. Om du nu ska göra det, gör det i rätt kontext. Annars är du rolig.

2007-08-06 @ 16:38:56
Postat av: Hanna Fridén

Erik: Fan också! Får fixa. Tackar.

2007-08-06 @ 16:40:36
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Erik: TVÅ GÅNGER!

2007-08-06 @ 16:42:32
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ooh, det kan bli lite som bloggvärldens författarkrig. Kasta på, bloggbråk is the shit!
(Ouch. Jag verkar ha fått intrigsabstinens efter att ha missat en massa Project Runway.)

2007-08-06 @ 16:53:35
URL: http://fashionroadkills.webblogg.se/
Postat av: Nanó

Jag blir så jävla less varje gång jag får höra hur folk kan bete sig:(...

2007-08-06 @ 17:54:32
URL: http://getnanoismed.blogspot.com
Postat av: Maria

Skona de som skonas bör. Inte många i detta sällskap men... Sigrid och rars lilla fadäs känns rätt oskyldig i proportion till de andra. Observara "i proportion till de andra." Om det är brist på idioter till nästa PMS så kan de ju få sig en skopa ovett!

2007-08-06 @ 18:03:16
Postat av: Charlotta

Haha..underbart!

Postat av: Nadja

Fördjävligt, du har rätt att rikta ilskan mot ALLA!!Fegt och löjligt av Karolina. Total subbstil av Citty and the Catwalk, de har cool stil men musiken är jag tveksam till... and so on... men till saken, har Teatron öppet? Fick för mig att de hade sommarstängt, jag som var i Sthlm i helgen min dumme fan:P Good luck whit the PMS!

2007-08-06 @ 19:54:34
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: Ruby

Holy - nu höll du på att göra mig sketaförbannad för falska anklagelser. Till jag insåg att det inte alls var mig du avsåg. Hoho. Fan för liknande bloggadresser!

2007-08-06 @ 20:11:08
URL: http://stilic.blogspot.com/
Postat av: ToreKullgren

Garvar fortfarande åt Sigrid och Rar..kan inte annat än.. måste...
LOL!!!11

2007-08-06 @ 20:40:51
Postat av: hp

Skön lista. Jag har gjort en liknande, gå in och bli irriterad. Men då kanske du får PMSx872671826381.
Ömma smek /irriterad HP

2007-08-06 @ 20:50:34
URL: http://hanapee.blogg.se
Postat av: K

Hej du skriver så bra och därför blir det så knasigt när du använder ett uttryck helt fel... "Per praxis" tänker jag på. verkar som du fått det lite om bakofoten. Menar inget illa utan tvärtom. Du är grym.

2007-08-06 @ 22:18:06
Postat av: Johnny Scharonne

Peta på dem -hårt! Allihopa!

2007-08-06 @ 22:39:28
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: Meg

Sikta på den vars IP-nummer du ville spåra? Verkade som han eller hon förtjänade ett iallafall... :P

2007-08-06 @ 22:43:45
URL: http://aneladgam.blogg.se
Postat av: Em

Ja, det finns i sanning inget jag avskyr så innerligt som likriktningar och bloggare i en symbios.
(Självklart avskyr jag även all form av copyright-nollkoll och upphovsrättgrejer, särskilt när de förekommer utav dumhet och bristande respekt, och inget annat.)

2007-08-07 @ 09:37:30
Postat av: Elin

Är så jävla trött på alla mediekåta småtjejer som vill synas på varje visning och tror sig vara super fashionistas osv. Läste i Habit och där var det självklart 2 små bilder på Rar och Sigrid. Visst, som kanske bloggar lite om visningar och egna åsikter, men jag tycker det är fjantigt med folk som kommer från ingenstans och tror dom är Alice Timander och kan glassa runt hur som helst som kändisar (dock diggade ja Alice, för hon har ju hängt med ett tag).
Gillar bloggare som har nått personligare som typ den här!
Nästan alla bloggar handlar ju om samma sak, att nicole richie är gravid, att en walk in closet är det bästa som finns osv. Blir jobbigt när o läsa samma sak om och om igen, tycker att vissa av er kanske borde sätta er ner och skriva nått eget, inte kopiera från alla andra och skriva samma ointressanta sak som man redan läst 100 gånger.
Man blir så jäkla trött ibland!
Kram på er ;)

2007-08-17 @ 23:08:08
Postat av: Emma

Vad fan är det här, egentligen?

2007-09-07 @ 19:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback