Fylla år

Idag är det exakt 30 dagar kvar tills jag fyller 21.

Det vill säga, om ni ska överraska mig med något storstilat utomlands ifrån så bör ni beställa det nu.

Men i alla fall.
Jag fyller 21.
Detta innebär ett stort trauma.
När jag gick på dagis bestämde jag mig nämligen att jag skulle bli både rik och känd. Min deadline var till och med 20. Jag är inte rik, jag har blåst 100.000 av mina sparpengar i år. Jag var rikare den här tiden förra året.

Plan: Skrapa trisslotter varje dag tills jag fyller år och hoppas på det bästa. Annars skjuter jag mig.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

OMG.. 21 är ju bara barnet. Själv är jag en tant på 27..Haha Grejen är den att jag tycker mejminnas att jag hade en deadline vid 20, men den flyttades hastigt fram till 30. Det var praktiskt och bra!
Du är ju jätteduktig och har uträttat mer än de flesta gjort vid din ålder:)

Postat av: sara

Bara det faktum att du någon gång ägt 100 000 kr är helt svindlande för mig..

2007-02-16 @ 17:57:43
Postat av: Anonym

Hanna du måste ju ändra färgen på det gula så det matchar det violetta!

2007-02-16 @ 18:08:24
Postat av: My

Håller med Sara! Haha!

2007-02-16 @ 18:29:47
URL: http://lilija.com
Postat av: tistel

om exakt 38 dagar fyller jag också 21. och jag har aldrig sett röken av dom 100.000 kr jag borde äga. äh, jag får vara glad ändå :)

2007-02-16 @ 18:51:13
URL: http://tistel.blogsome.com
Postat av: Matilda

Trösta dig med att jag också har 30 dagar kvar till 21 år, och också bränt typ 100 000 av mina sparpengar på ett år. Sen tycker jag du börjar arta dig med kändisskapet.. ;) Pengarna kommer sen.

2007-02-16 @ 19:23:54
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Annika Marklund

Ja, då går väl jag och skjuter mig på en gång, då.

2007-02-16 @ 20:34:57
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: fröken främling

hejsan, jag vet inte hur mkt du vet om ätstörningar. men jag läste ett inlägg nedan där det framstog som att du var åtminstone lite insatt. har en otroligt smal vän (då menar jag riktigt riktigt smal), men hon verkar äta bra. enda grejen är att hon tar lite illa upp om man säger att hon är smal.. eller ngt liknande. eh, antar att min fråga är om du vet ngt sätt att upptäcka om ngn har ätstörningar.. alltså utan att prata med denne om det. hoppas du inte blev alltför förvirrad nu.

2007-02-16 @ 20:44:55
URL: http://melankoliskt.blogg.se
Postat av: Ivana

Grattis i förskott stiliga Hanna! Ja själv lider man också av åldersnojja. Blir hela 24 i år. Det känns ju huuuur mycket som helst!

2007-02-16 @ 21:19:03
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: sandra

men gud, hur mycket pengar har ni...? hur lyckas ni ha 100 000 i sparpengar..? har ni sparat själva, eller föräldrar, arv, vad?

2007-02-17 @ 00:34:03
Postat av: Hanna Fridén

Charlotta: Jag har inte uträttat tillräkligt jämfört med vad jag skulle ha kunnat gjort, vilket är det väsentliga, då jag varken jämför mig med folk eller har idoler.

sara: Proper job and sensible sense of economics!

Anonym: Såsmåningom! Jag ska ändra bakgrunden, jag gillar den inte. And I hate overmatch :(

My: YOU JUST NEED THE JOB AND BLAHBLAH.

tistel: Borde? Det här är bara egna krav på mig själc, och jag definierar inte 100.000 som rik heller. Alls. Långt ifrån.

Matilda: Nej, jag har förått mig själv. MEN GOSH VAD I ÄR LIKA, KUSLIGT.

Annika Marklund: Personliga krav appliceras inte på andra!

fröken främling: Jag tycker inte att du ska påpeka hennes vikt om det gör henne upprörd, det leder inte till något gott. Om du är oroad för ätstörningar så kan du fråga hennes föräldrar om det finns en förändring, men vissa är smala av andra orsaker. Man kan heller inte tvinga på folk vård på det viset, ätstörningar är mycket komplicerat.

Ivana: Haha, vi är ju unga, som fan! Vi ska inte nojja egentligen. En jävla skit är vad det är.

sandra: Bra jobb och gott ekonomiskt sinne.

2007-02-17 @ 04:59:02
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: D

det är ganska provocerande när en 20åring inte tycker 100.000kr är mycket..japp..vissa och det är ganska många lever på under 10 kr om dan! tjoho trevliga värld!

2007-02-17 @ 13:25:30
Postat av: Zombielicious

Jag köpte en lägenhet för 210k och sålde min gamla för 710k. Jag har ganska mycket mer pengar än jag trodde att jag skulle ha ^^ Och då är jag snart 23 :D Fast mitt mål är att gifta mig och skaffa en fin liten familj att ta hand om... jag är alla feministers ärkenemesis :P

2007-02-17 @ 14:39:28
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: Gwendoline

Hej, tänkte bara fråga dig, är du självlärd? Annars vad har du gått för utbildningar? Gymnasium bara? Nyfiken.

2007-02-17 @ 15:17:46
Postat av: Matilda

Haha.. jag vet.. ;) men Hanna vad ska vi göra åt det då? Några förslag? :)

Jag har nojjat varje år över min ålder men i år känns de nästan värst för 20 var fan perfekta åldern. Varken för ung eller för gammal. Försöker dock förneka min 21 årsdag.

sandra: Men det beror juh på hur man ser på det. Jag har dels betalat två utbildningar senaste året (språkkurs utomlands 17 000 och ett år på designutbildning.. 50 000.. så du ser bara där har det blivit en del).

2007-02-17 @ 16:48:42
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Hanna Fridén

D: Haha, jag tycker att 100.000 är jättemycket! :D Och jag har inte blåst dem på hemska ting, jag har hjälpt min familj som hamnat i ekonomiskt blåsväder, så jag är inte en horribel slösare. Eller jo, det är jag också, i och för sig.

Zombielicious: Haha, jag kan inte se något som helst fel i att vilja gifta sig och skaffa familj! Vet du en sak? Det vill jag också, karriär med i och för sig, men garanterat familj och barn och kristet giftermål i kyrkan.

Gwendoline: Självlärd, praktik och så vidare. Nada skola. Lalala. Men om du vill gå en utbildning inom grafisk design så tycker jag att du ska söka till Grafiska Institutet, de är bäst! Där har bland annat min syster gått.

Matilda: Om inte annat så måste vi ju få en chans att ses, tycker jag.

Och åldernojja, blöhuhuheheheheueuu :(

2007-02-17 @ 17:17:45
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja, det tycker jag med! :) Jag säger till när jag styr min riktning mot Sthlm nästa gång! Så kanske vi kan smida planer över en drink.. ;)

2007-02-17 @ 18:25:37
URL: http://www.pusspjett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback