Hemsk

skissAnn-Charlotte, frilansskribent för bland annat Ordfront magasin, står och gör mackor på små fullkornsbröd inne i det trånga köket. Jag kommer in. Jag ska göra mig en espresso. Hon frågar lite trevligt om hon står i vägen. jag vrålar: "DU ÄR ALLTID I VÄGEN!" hon hoppar till, skriker och tappar sina små fullkornsbröd och flyr ut i matrummet.

Jag är en hemsk människa.

Jag är väldigt uttråkad idag och tittar på mina ofärdiga målningar. De är tråkiga, Fyllda med smutsiga pasteller, beige och blommor. Jag tänker bara på mannen i nitar och gasmask.






 

Kommentarer
Postat av: tjfgfg

det låter som din blogg numera är hyffsat influerad av alex schulmans sätt att skriva

2007-02-19 @ 17:45:14
Postat av: Hanna Fridén

Nej, scrolla tillbaks till de första inläggen och se. Jag hade en period där jag gjorde mig gullenuttigsnäll för jag tänkte att det skulle vara bra, sedan blev jag uttråkad, sedan började jag skriva på samma hårda, koncisa vis som jag alltid gjort förut.

Exempel! UtEtt utdrag från min andra "blogg", 2003:

"Jag såg en död person för några dagar sedan.
Det kändes ungefär som att se en död fågel.

Eller nej, det kändes mindre än att se en död fågel.

Så nu har jag det överstökat, sett en död person.


Och det här låter nog självisk och hemskt,
men det var en extrem besvikelse.

Jag har alltid tyckt att det ska kännas hemskt, och att man nästan ska kräkas
och gå omkring i grav ångest. Men nej. Tyvärr."

Så ser i princip alla inlägg ut!

Postat av: Linda K

men jag tror inte att du är hemsk på riktigt riktigt :)

2007-02-19 @ 20:54:40
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: annelie

det känns ganska bra att det finns någon annan med lika dåligt tålamod som jag har.

2007-02-19 @ 21:46:53
URL: http://somedays.blogg.se
Postat av: Anonym

Herregud du är mer demonisk än jag. Vad roligt!

2007-02-19 @ 21:52:19
Postat av: Helena

Ja, det tyckte jag faktiskt var rätt taskigt!

2007-02-19 @ 22:00:01
Postat av: Anonym

Du är elak, men och du är medveten om det - då är det något som inte stämmer...

2007-02-20 @ 12:30:09
Postat av: Hanna Fridén

JAMEN DET VAR JU ETT SKÄMT OCH VI SKRATTADE OCH JAG BAD OM URSÄKT.

NU ÄR ALLT DET ROLIGA FÖRSTÖRT.

ANN-CHARLOTTE TYCKTE DET VAR UNDERHÅLLANDE.

2007-02-20 @ 13:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback