Hur liten är min ärthjärna?

I engelska Elle, tror jag att det var, så läste jag om boken "How big is your brain?" och en tjejs erfarenhet av den. Minnet sviker, men hon såg modellig ut, och hon fick ett resultat som var tämligen pinsamt. Hon var ett riktigt pucko.

Sedan övade hon mycket, märkte av att hon började tänka både bättre och snabbare och gjorde sedan om testet.

Då var hon fortfarande riktigt gräsligt dum i huvudet, men inte fullt så gräsligt som förut. Men många bäckar små! Jag blir hemskt sugen själv, så länge inte testen är jämställda med de som är med i Illustrerad Vetenskap, för i så fall kan man lika gärna träna sin intelligens med typ "Min första läsebok".

Min första shoppingbok är annars en mycket bildande och bra bok för den som vill starta light!

Kommentarer
Postat av: Ivana

Jag misslyckas på kunskapstester enbart för att jag är så supersmart att testerna är föööör enkla för mig, typ ;)

Postat av: Liza

Du verkar va en skärpt tjej.

2007-02-18 @ 19:15:43
URL: http://knoll.blogg.se
Postat av: Hannah

Ingenting med inlägget att göra, men: jag har en gammal bloggutmaning och du är utmanad. ;P

2007-02-18 @ 21:08:09
URL: http://yoicks.blogspot.com/
Postat av: Anonym

http://www.ettklickforskogen.se/

2007-02-18 @ 21:30:47
Postat av: Mia

Tjipp sötingen!

Tänkte bara kommentera ang. Illustrerad Vetenskap; jag jobbar ju som forskare och jag reagerar lite negativt när jag läser din kritik till denna tidning (tror bestämt du skrev i annat inlägg också) - personligen tycker jag att det är en utmärkt tidskift för ett "hobbyintresse" för vetenskap. Den tar upp helt OK vetenskap och på ett lättförstått sätt. Det är problem ibland med att föra ut vad vi forskare gör till allmänheten för att det just är otroligt svårt att få ner det på en "basic-nivå" som alla kan ta till sig och förstå. Detta skriver jag inte för att jag vill vara spydig mot dig, Hanna, utan för att belysa att det är jätteviktigt att forskning är tillgängligt för alla - inte bara för hög-IQ:are:-).

Intressant test du skriver om annars. Att träna sig i att tänka sig smart är jag ganska övertygad om är ett fungerande sätt.

Kram så länge.

2007-02-19 @ 09:16:24
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Fröken SötSur

Jag tror något måste ut ur mitt huvud först innan jag kan få in något nytt nu. Jag hoppas på att tentan idag kan lösa överbelastningen som gör att jag har fått ticks i vänstra ögat. Inte nog med det, jag glömmer bort vad jag sagt ofta..utan att ha behövt förtära alkohol.

Är det ok om jag länkar din blogg btw? Ha det bra!

2007-02-19 @ 12:35:49
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Camilla

SKöna bilder från helgen! :)

2007-02-19 @ 12:49:52
URL: http://www.stilic.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Det är min motivering till varför jag aldrig lärt mig den analoga klockan, också! :D

Liza: Jag är sk. "dum-smart".

Hannah: Ska kika!

Mia: Det håller jag med dig om! Men jag gillar inte IQ-testen, de gillar jag inte för att jag är en fascist. Jag och min inneboende, Sam, som blev utnämnd till en av Sveriges smartaste, ratar dem regelbundet i en förträfflig jargong.

Fröken SötSur: Usch, det låter som att du är stressad, tycker jag! Dags för en liten paus efter tentan kanske? Unna sig lite hjärtetid? :) Och ja, det är okej, jag länkar tillbaka. Puss!

Camilla: Tack! :D

2007-02-19 @ 13:59:42
Postat av: Darla

Hur blir man utnämnd till en av sveriges smartaste?
min pappa har 150 enligt mensa, men han har aldrig blivit utnämnd till något..

2007-02-19 @ 14:46:52
Postat av: Hanna Fridén

Darla: Högskoleprovet!

2007-02-19 @ 16:32:03
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback