Jag vill inte betala för min öl!

Igår var jag på Spy bar och firade Daria Odalouva som är en av klubbcheferna där under sommaren, det var hennes första dag.

Något som förvånade mig var listorna de måste fylla i när de bjuder folk på saker. Förut hivade de bara fram det bakom baren, så var det inget mer med det. Nu var Daria tvungen att fylla i vad jag drack, hur mycket, mitt för och efternamn och hennes för och efternamn. Hemskt omständigt.

Sedan försökte jag övertala henne att skriva in 100 öl på mig.

Men sedan fick jag en släng av ångest, jag inser att Carl helt plötsligt kommer få reda på precis hur mycket jag snyltar när jag går ut, det är faktiskt en hel jävla del, jag tror att jag köpt 1-2 öl på Spy Bar under det senaste året. Carl råkar dessutom vara min chef, vilket innebär att han skulle kunna få för sig att en kraftig lönereduktion skulle vara på sin plats.

Vi skrev exempelvis upp 4 på mig igår, fyra öl alltså, för jag gillar bara öl och inte sånt där onödigt tjaffs som drinkar, och vin får jag ont i magen av. Så även om det blir det billigaste så blir det totalt 224 kronor, 244 om man tänker in dricks. Om vi sedan tänker att jag skulle besöka Spyan två gånger i veckan så blir det 488 på en vecka, 1952 på en månad och 23424 under ett år.

Lönereduktion, ja.

Jag hatar fanimej de där jävla pisslistorna. Bajsskit.

Kommentarer
Postat av: julia

ojojojo vad snygg blogg du har ! skitcool:)

Postat av: Anonym

Kära hjärtanes, efter min tripp till de förenta staterna känns dricks som något nödvändigt. I USA får folk i din sits 15 procent per omgång/gäst i dricks. Det vore något för Sveriges alla under betalade restaurang typer och hör sen!

2007-07-05 @ 21:51:32
Postat av: Hanna Fridén

julia: Tack så mycket!
Anonym: Jag förstår inte vad du menar. Du talar om folk i min sits och att få 15% i dricks. Jag jobbar inte på bar eller restaurang, jag besöker dem. Däremot dricksar jag alltid 10-15 oavsett om jag är på en restaurang, klubb eller åker taxi. Så lägg ägg om du menar att jag är snål, pilutta bah bluh!

2007-07-05 @ 21:59:11
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Jutta

KOSTAER EN BÄRS 56 HJEFVLA SPÄNN???????? Oh herregud. Jag betalar max, och då menar jag verkligen MAX, kanske 40 spänn i Göteborg. 29 spänn är standard här, åtminstone på Andra Långgatan! Kom hit och bersa billigt med mig!

2007-07-05 @ 22:22:31
URL: http://jutta.webblogg.se
Postat av: hah

Jutta, just därför spybar inte ligger i göteborg!

2007-07-05 @ 22:32:10
Postat av: Hanna Fridén

Jutta: Japp, en stor stark kostar 56 spänn på Spy bar! Ett glas vin kostar 72 och en drink... ja, det varierar mycket. Mellan 95 till hundratusenmiljarder. Dyra fyllor, dyra fyllor!
hah: Du har en viss poäng!

2007-07-05 @ 22:55:41
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh, herregud, ett glas vin för 72 spänn.
Göteborg, jag älskar dej! Och nej Jutta, dom priserna gäller absolut inte alls bara för Andra långgatan utan större delen av stan skulle jag vilja säga.

2007-07-06 @ 02:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback