Stureplans lenaste man!

image883Det här är Kristoffer Ahlbom och Ulf von Roth, men det bör ni redan veta. Faktum är att de är de första viktiga personerna på Stureplan som jag själv känt igen under min mingelfotografkarriär.

Jag sa detta till dem, de fattade ingenting. Jag tänkte att de kanske skulle bli smickrade, men icke.

Men i alla fall. Efter att jag plåtat någon brukar jag alltid roa mig med att zooma in riktigt nära på deras hud, riktigt riktigt nära. Det är en slags terapi. Tänk på det om jag fotar er, jag zoomar in riktigt nära på alla era porer och utvärderar er in i det minsta lilla. Tänk hemskt gärna på det.




Sedan zoomar jag in på Kristoffer Ahlbom. Min första tanke är: "Han ser ju helt retuscherad ut!" Max Bergå hinner dock säga det högst allra först.

Kristoffer Ahlbom har ingen acne, inga ringar under ögonen, inga påsar, inga rynkor och ej heller några porer. Han är helt fri från alla porer. Han ser ut som att han går på SPA varje dag, äter hundra vitamintillskott och dessutom ligger till och med glanset i pannan helt jämnt och slätt, som i en färdigretuschad bild.



Jag förstår ingenting.
Jag har inte rört hans ansikte det minsta lilla.
Det förefaller mig extremt onaturligt, jag har aldrig, efter alla de hundratals jag fotat, sett något liknande.


Kommentarer
Postat av: Sofie

faktiskt jävligt skumt.

2007-03-11 @ 15:13:22
Postat av: Anonym

ja, det ser onaturligt ut. kan du inte posta en zoom-bild?

2007-03-11 @ 15:31:43
Postat av: Fröken SötSur

Evolutionen...färdigretuscherade människor! Snacka om utveckling!

Postat av: malin

jävligt orättvist.. får väl hoppas att jag fick några andra kvaliteter istället. ^^

2007-03-11 @ 16:33:38
URL: http://www.tittutmalinp.blogspot.com/
Postat av: Görel

Jag tänkte precis att "nu har hon väl gått lite väl långt med retuscheringen". :P

2007-03-11 @ 17:43:56
Postat av: Anonym

ser jävligt vidrigt ut faktiskt ..

2007-03-11 @ 17:50:36
Postat av: Maria

Jag tyckte också att det såg ut att ha blivit väl mycket retusch på just hans ansikte. Skumt om han verkligen såg ut så, hmm.

2007-03-11 @ 17:53:05
URL: http://miamias.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Sofie: Jag tycker att det är imponerande! Säkert en kombo av lite oskärpa på min kamera och sedan väldigt bra hudkvalité.

Anonym: Nehehej :D

Fröken SötSur: Ja, det är fantastiskt! Nu kommer alla oetiska jävlar som jag förlora våra jobb, haha, det förtjänar jag!

malin: Ja, man blir lite sotis.

Görel: Han är den minst retuscherade personen på hela Stureplan.se :D

Anonym: Du luktar väldigt vidrigt, anonym, tvätta din fula mun!

Maria: Ja, fast inte fel. Säkerligen en kombo av lite oskärpa på min kamera och väldigt bra hud, typ.

2007-03-11 @ 20:39:19
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: lejla

nice blogg :)

2007-03-11 @ 20:51:57
URL: http://lejlaa.blogg.se
Postat av: emelie

den dunderkuren han har borde han tipsa folk om. tycker inte jag anar porer hos någon av dessa två herrar...mystiskt vad stureplan kan göra med folk. /emelie

2007-03-11 @ 21:00:44
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se
Postat av: Nadja

Plastikoperation eller lite botox kanske?

2007-03-11 @ 21:06:08
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: Annika Marklund

Varför ska man ha hört talas om dem? Vad är de för några superspeciella människor? För jag antar att han inte är känd som "Photoshop-mannen" eller "mannen vars feja egentligen är en bäbisrumpa", då hade du ju inte blivit så förvånad.

Skumt, det där. Jag räknar med att snart få precis så bra hy. Det brukar jag få när jag äter Kåvepenin, det slår ju ut varenda bakterie i hela kroppen, inklusive acne.
Fast rökrynkorna blir jag ju knappast av med. :|

2007-03-11 @ 21:08:45
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Hanna

det är inte så att de är totalt supersminkade med någon ny produkt för män, hemlig för de kvinnor som behöver.. typ jag just nu.. *avis*

2007-03-11 @ 21:36:21
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

lejla: Tack!

emelie: Alltså, om jag faktiskt såg någons porer på en så liten bild så skulle jag bli ganska rädd. Porerna skulle ju behöva vara en en centimeter i diameter!

Nadja: Doesn't look that way, no.

Annika Marklund: Tja, jag jobbar ju för Stureplansgruppen, och de är högt uppsatta chefer inom Stureplansgruppen. Sedan måste man väl säga att de är kompetenta herrar som jobbat sig dit de är, så jag anser verkligen inte att de är värda en diss!

2007-03-11 @ 21:38:26
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag fattar inte vad som menas med "viktiga" människor i det här fallet?

2007-03-12 @ 15:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback