Låt allt fortsätta vara dåligt!

Först brydde jag mig inte det minsta lilla om att Paris hamnat i fängelse på grund av rattfylla. Jag finner det varken roligt eller störande.

Men när folk börjar göra små namninsamlingar för att få henne fri, ja,då jävlar blir jag irriterad.

Vi drar lite citat, hära.

"Paris Whitney Hilton is an American celebrity and socialite. She is an heiress to a share of the Hilton Hotel fortune, as well as to the real estate fortune of her father Richard Hilton. She provides hope for young people all over the U.S. and the world."

Ja, då borde hon kanske föregå med ett gott exempel. Många ser upp till henne, och om "coola" Paris Hilton kan köra bil berusad, vem säger att det inte kan bli en snuskigt dum och destruktiv trend? Var rebellisk, trotsa lagen för att du är fabulous. Nej tack, säger jag.

"As depicted on Friday night's episode "Nancy Grace" on Headline News (May 4, 2007), countless celebrities have been "slapped on the wrist" for similar incidents recently. Nick Nolte, Mel Gibson, Tracy Morgan, Wynonna Judd, to name a few, were arrested and never did a day in jail after their initial arrests for drunk driving /DUI /DWI charges. Rappers Busta Rhymes and Eve still walk free after both being arrested for the same charges as Ms. Hilton just this past week. Brandy's California Highway accident, although no proof of DUI was evidenced in her accident, resulting in the death of a young wife and mother in California, yet Brandy walks free as of today, never doing any time and A WOMAN HAS BEEN KILLED most likely due to her reckless driving!"

Det här är ett fult, och enligt mig mycket idiotiskt argument som används ofta. Argument som "det har alltid gjorts" eller "de fick" är absolut aldrig en orsak till varför dumheter får fortgå. I så fall kunde vi exempelvis skita i att förbjuda barnmisshandel, och kvinnlig rösträtt? Nej, skitsnack. Det hade alltid varit så, varför förändra något? Varför ändra på något somär dåligt, liksom?

Nej, bajs på det där.


"I'm Paris Hilton and I can do whatever I want!"

"Jag är Hanna Fridén, och jag bemöter folk som jag vill bli bemött, och bemöter folk som de bemöter mig."

Kommentarer
Postat av: Pavel Maira

Om paris får sitta i fängelse så kommer hon inte till Monaco, och kommer inte hon till Monaco så kommer inte jag och Viktor ha en bimbo som kan stå o posera med ett nummer av Stureplan :(

Postat av: Hanna Fridén

Pavel: Hahaha, om ni säger att ni verkligen sett fram emot att få med henne på bildgallerierna och planerat inför det, ja, då jävlar, då vet jag inte vad jag ska tro om er längre! Annars, retuschera in henne?

2007-05-11 @ 01:52:39
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon ber väl lite om ursäkt för de uttalandena tydligen: http://thesuperficial.com/2007/05/paris_hilton_cries_admits_wron.php
Man undrar ju varför hon är en sån förebild (världens största?) för tjejer idag. Usch, usch, hon verkar ju inte vara någon vidare trevlig person. Men hon lär väl få en reality-check i fängelset.
När jag tänker på det så skulle DU Hanna, vara en mycket bättre förebild. Hoppas du blir lika känd som Paris en dag (snart).

2007-05-11 @ 02:10:26
Postat av: Smartasmia

Kloka ord fröken Fridén! Att vara ute i trafiken med alkholol/droger i blodomloppet är aldrig smart - inte ens bland kändisar...
Tjipp:-)

2007-05-11 @ 08:27:46
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Julia

Word! ...att hennes farfar startade en hotellkedja en gång i tiden ger inte henne rätt att köra rattfull ostraffat.

2007-05-11 @ 08:50:03
URL: http://juliaelhag.blogg.se
Postat av: Madeleine

Mycket bra skrivet, jag håller med dig helt och hållet Hanna! Jag får nästan lite lust att sätta igång med namninsamlingar för att få in henne bakom galler.

2007-05-11 @ 09:31:32
URL: http://ohlamour.blogg.se/
Postat av: Sara

Helt rätt fröken Fridén!

2007-05-11 @ 09:53:14
Postat av: Emilia

måste bara tacka för att du inte skriver en modeblogg! TACK! :)

2007-05-11 @ 10:11:34
URL: http://emiliabergman.blogg.se
Postat av: Evis

Man undrar ju vilka människor som har Paris Hilton som förebild? jag menar, hon har ju inte åstadkommit något sjäkv. Och har hon ens gått ut high school?

2007-05-11 @ 11:27:20
Postat av: Linda

Hon borde ju inte bli behandlad olika bara för att hon är änd liksom. Hon ska ah samma straff som alla andra som åker dit för rattfylla :O

2007-05-11 @ 11:43:21
URL: http://lke.blogg.se
Postat av: emilie

haha. dessutom gäller inte "andra kom undan med det" argumentet då det inte är första gången hon kört rattfull. och som inte det var nog har hon brutit mot ett antal andra trafikregler, bland annat har hon blivit påkommen med att köra bil tre gånger efter det attt hennes körkort dragits in.

varför vet jag allt det här? herregud. jag har för mycket fritid. jävla dlisted.com

2007-05-11 @ 13:46:54
URL: http://frokenrinse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback