MITT skrivbord!

Eleonore på Modette är skamfylld på grund av hennes stökiga skrivbord. Jag förstår inte riktigt.Jag tänker visa upp mina TRE skrivbord på mitt kontor, då jag arbetar med många datorer samtidigt, eftersom att jag är förskräckligt dampig och inte klarar av att vänta när en dator exempelvis scannar något. Jag får krupp.



Datorn där jag scannar, retuscherar, kör bildrepro och layout. Bara jobbgrejer.

image1032



Det manuella bordet. Just nu ligger det foton på brottslingar där. De måste jag göra snygga, annars dödar de mig när de kommer ut i finkan. Kan jag tro. Hemskt jobbigt, då de ser ganska gräsliga ut hela bunten.

image1033



PC-bordet! Annars kallat det slappa bohembordet! Här kör jag all illustration som går direkt i datan, skriver allt, kör vektorgrafiken och... ibland, ytterst sällan, sitter jag vid MSN. I typ tre sekunder, sedan kräks jag av frustration och krupp.

image1034

Saker vi kan se på sista bilden är bland annat:

Bag in Box, Bellingham (rött): TOM.
Colaflaska: TOM
Glas: TOMT
Kaffekopp: TOM
Liten colaflaska: Fyllt med vatten som förmodligen innehåller legionellabakterier
Kort på mig från dagis
RESORB
Ett antal tomma förpackningar
Ett antal pennor
Räkningar (betalda)
Några magasin i en plasthållare
Teckningar
Två femtioöringar
Tre enkronor (RIK!)
Säkerhetsnålar
Födelsedagskort
Några kuvert
Plånbok
VIP-kort Spyan
VIP-kort Topcap (det rosa, bättre än det svarta, ser typ ut som Spyans kort)
Två hårklämmor
Brillor
KING magazine
Ett par ballerinaskor
Sjal
Påse från Glitter
Mormortelefonen
Mobilen, Nokia N73
Wacombord, Intuos, två olika pennor till det
Världens äldsta MP3-spelare, rymmer 12 låtar!
Skiva som ligger upp och ner med skräp på, förmodligen skitviktig
Mobilladdare

Saker som inte syns i bild: Väska från Monki
Några colaflaskor
En webcam
Nagellack
Klisterlappar med frågeställande påminnelsenotiser
Ett antal visitkort


Det här, det här är ett jävligt kreativt skrivbord. Kreativ röra, man kan inte ha det städat. Misär.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Om det är där kreativiteten finns, så får det vara hur rörigt som helst!

Postat av: emilie

jag tycker ju förstås att du ser ytterst organiserad ut. hur ser det ut under borden? jag tycker det brukar vara en spännande plats. ungefär som hemligheter under en säng. fast man ser dem.

2007-05-16 @ 17:22:54
URL: http://garconette.blogspot.com/
Postat av: tistel

stökiga och oorganiserade skrivbord är ett klart tecken på hög intelligens.

2007-05-16 @ 19:19:31
URL: http://tistel.blogsome.com
Postat av: frida

kreativ röra ja;)

2007-05-16 @ 20:59:09
URL: http://fridahs.webblogg.se
Postat av: Annika

Ja titta där ja, på den sista bilden börjar det likna något! Så ska ett skrivbord se ut! De första två var alldeles för välstädade.

2007-05-16 @ 22:16:03
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: angus

läste på aftonbladet för ett tag sedan att stökigare skrivbord gav högre lön. hur nu det gick till, hahah...
bara man hittar i röran, så!

2007-05-16 @ 22:34:59
URL: http://angusshit.blogspot.com
Postat av: Annika Marklund

...dessutom är det ju en artikel om just detta i nya ELLE. Tihi. Hanna är SÅ ELLE.

2007-05-16 @ 22:38:55
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Anonym

haha, ska ta ett kort på mitt skrivbord, lägga fram alla mina creddigaste ägodelar och få det att se "stökigt" ut. En klassisk och samtidigt ultimat väg att stärka sitt personliga varumärke utan att framstå som skitnödig.

Mitt skrivbord:

Visitkort, Frank Welker på Ford
Visitkort, Patsy Power på Success
Visitkort, Robert Rydberg stylist
Vipkort, Paris Paris
Resorb
Senaste numret av I-D
Senaste numret av Bon
Senaste numret av l'oumo Vogue
Senaste numret av Squint
Senaste numret av Dazed
Polas (polaroider) av Oscar Andén
Polas av Brad Kroening
Polas av Sean O'prey
Digital systemkamera från Canon
tre kronor
50 euro
Ett paket kondomer
Ett parfymerat beundrarbrev från person av ospecificerat kön.

2007-05-17 @ 11:44:56
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Själv har jag inget skrivbord. Det är jag SKITSUR över. Men vi bor trångt och ett skrivbord får helt enkelt inte plats. Jag börjar fundera på att hyra in mig på något kontor, det finns såna möjligheter men frågan är om det är värt 1700 spänn per månad. Hmm... om man kan få plats med en tältsäng och sova över där när ungen lever rövare. Hmm... ja då kanske!

2007-05-17 @ 12:27:12
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Peter

De två första var ju ytterst städade, Hanna. Det tredje ser ut som mitt...

2007-05-17 @ 14:55:16
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: Katja

Stiligt Hanna, särskilt det vita tangentbordet :D

2007-05-17 @ 18:43:31
URL: http://sexmodeochteknik.blogg.se
Postat av: Bondy

Oj vad VIP-korten såg utplacerade ut.

2007-05-19 @ 10:29:42
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Nej, det blir bara töntigt och uppenbart, som att fläka ut sin telefonbok ungefär. Man ska ta det när det är som vanligt, bara.
Bondy: Jag kan ta en ny bild där jag placerar ut alla mina 8 VIP-kort kombinerat med alla Bindefeldinbjudningar och så vidare? Om jag ska bli kallad för en "uplacerare" (öh) så ska det i alla fall vara motiverat, thsk!

2007-05-19 @ 20:42:47
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Bondy

Då fick du det sagt också.

2007-05-20 @ 12:37:38
Postat av: Hanna Fridén

Bondy: Ja, jag antar att jag skryter automatiskt bara för att jag har dem. Synd att det inte är coolt att vara jätteförstoppad, för det är jag hela tiden, och pratar om. Men det är självfallet fint med människor som du som söker efter saker att störa sig på och rycket tag i minsta lilla som du, i din trista lilla värld, kan tolka som skryt! Det tycker jag är väldigt töntigt, bara så du vet.
Inte för att jag tycker att folk gör fel när de skryter, i och för sig. Det tycker jag att de ska få göra.

2007-05-20 @ 19:31:08
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback