MSN och kompisar som fiskar VIP-kort

MSN.

Kompis: Du, Hanna, har du några connections för  F12 och Spy Bar? Jag vill inte köa och tänker fan inte betala!
Jag: Eh.
Jag: Vaddå?
Jag: Vafan!
Jag: Man kan inte skaffa kort åt kompisar.
Jag: Du får väl nätverka lite själv, skaffa lite vänner!
Kompis: Haha, nej jag vet... men bara så jag vet vem jag ska prata med liksom.
Jag: Hahaha.
Jag: Hade du tänkt gå fram och säga typ: "Hej jag heter Kompis, kan jag få ett kort?"
Kompis: Ja, varför inte? :)
Jag: Nej.
Jag: Så gör man inte.
Kompis: Jag vill inte köa på Spy Bar heller.
Jag: Jaha!
Jag: Jag kan inte göra något åt det!
Kompis: Nej men om du har några connections...
Kompis: Vilka ska jag prata med då?
Jag: Eh.
Jag: Kan du inte få dig själv portad istället?
Jag: Då slipper du köa!



Tystnad.


Kommentarer
Postat av: David

Vilken vän! Att man inte ens kan ställa upp med att kanske hjälpa in personen eller bara säga rakt hur det ligger till.

2007-05-30 @ 19:51:03
Postat av: Hanna Fridén

David: Men vaddå? Du tycker att jag ska LJUGA och säga att jag kan fixa kort! Det kan jag inte! Han får ju bli kompis med rätt människor själv, det är så det fungerar.

Postat av: Slim

Men snälla Hanna kan inte du fixa ett kort till mig, jag är alldeles för ful för att komma in... tsss!

2007-05-30 @ 19:53:14
URL: http://superslimline.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Dessutom är det lite drygt att tycka att man inte ska behöva betala eller köa för ett ställe, tycker jag nog. Jag blir glad när jag får ett kort, men jag skulle aldrig tycka att jag absolut SKULLE ha det och skita i ett ställe för att jag, i faktum, blev behandlad som alla andra. Det vore ju helt pissigt och egocentriskt!

2007-05-30 @ 19:54:13
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Slim: Ingen fara, alla är fula på Stureplan så det borde fungera perfekt, titta på mig i mina byxor exempelvis, ett avskräde är vad jag är!

2007-05-30 @ 19:55:06
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Däggdjur

Hej Hanna! Jag undrar om du kan fixa en stjärt åt mig eftersom jag har så svårt att fisa?

2007-05-30 @ 20:01:40
Postat av: Hanna Fridén

Däggdjur: Åh, det är bara att fisa genom min istället!

2007-05-30 @ 20:34:12
Postat av: Slim

Hanna: Det hade nog varit värre att se MIG i dina byxor=)

2007-05-30 @ 21:18:06
URL: http://superslimline.blogg.se
Postat av: vera

Hahaha! Klockrent svar till din kompis!! Du är så brutalt ärlig, härlig och underbar.
Ses vi på Ficks på måndag?

2007-05-30 @ 21:21:17
Postat av: isabeel

Eh . Har du ingen humor ? :D Torr verkar du vara ?

2007-05-30 @ 21:32:27
Postat av: isabel

eh . gillar bloggen !! (:

2007-05-30 @ 21:39:30
Postat av: Hanna Fridén

Slim: Nejdå, det tror jag inte! Du skulle vara fabulous och alla skulle bländas av din dekadenta skönhet!
vera: Ja, det hoppas jag verkligen! Var det nu eller nästa de skulle ha AUTISTPARTY? :D
Isabeel: Läs om det och läs folk kommentarer och se precis var du är pinsam i och med din kommentar. TORRIS BANANIS E DU.

2007-05-30 @ 21:40:03
Postat av: Hanna Fridén

isabel: tack!

2007-05-30 @ 21:40:25
Postat av: mia

vad ville sägas med ditt inlägg?

2007-05-30 @ 22:17:13
Postat av: Slim

Hanna: Kanske det, men alla hade skrattat åt mina byxor, du kommer undan med det=)

2007-05-30 @ 23:31:00
URL: http://superslimline.blogg.se
Postat av: Hanna P

här i kramfors får alla köa, inget knussel och inga problem.

2007-05-31 @ 00:10:16
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Emma

haha, det här var ju lite småroligt faktiskt (:
vissa människor alltså..
skitbra blogg! verkligen (:

2007-05-31 @ 01:30:04
Postat av: Madeleine

Haha! Du får ju fan kritik vad du än gör! Men jag tycker att du är bra! Go girl!

2007-05-31 @ 09:20:09
URL: http://ohlamour.blogg.se
Postat av: julia

sjukt snygg blogg :) layouten var underbar ;)

2007-05-31 @ 09:36:22
URL: http://juliaalmen.blogg.se
Postat av: sanna

ha en bra dag

2007-05-31 @ 10:19:45
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Michaela

Haha, vilken sjuk inställning kompisen har. "Jag tänker fan inte betala" är ju det bästa. Nähä, men stanna hemma istället då. Han/hon kunde inte ens fråga på ett fjäskande, smygande sätt, då får man skylla sig själv. Jag blir skitsur när jag får motsvarande förfrågningar om fototjänster - det handlar inte om att man inte har någon humor. För det har du ju!
Och vad är ett autistparty? Det vore jättekul. Ingen pratar med någon, alla står istället och tittar fascinerat på bubblorna i bålskålen eller snurrar på gardinstången. :D

2007-05-31 @ 10:32:34
URL: http://www.pickamela.deviantart.com
Postat av: johan

jag tror du kommer tycka ditt blogginlägg är töntigt när du inte längre är 20 år... tack för att du berättar hur det fungerar, hanna!

2007-05-31 @ 10:38:49
Postat av: Olle Odehammar

Hej igen Hanna,
Alltså, nu bor jag i Malmö och är inte speciellt uppdaterad på hur man gör och inte gör på Stureplan. Jag har i och för sig gått förbi kön på Spy Bar med hjälp av en kompis som hade kontakter, men f-n va knöligt det var (ursäkta språket). Han var tvungen att ringa in tjejer (eftersom vi var tre killar). Tjejer som han var helt ointresserad av. De skulle bara vara "skådebröd" för vakterna eller nåt.
Skrattade gott för mig själv när jag läste MSN-dailogen med din kompis. Så plastig, nästan kitsch, men antagligen är det så man gör i Stockholms innekretsar. Eller är kompisen bara en Wannabe? Jag kommer nog aldrig att förstå det livet riktigt, men tack kul läsning.

2007-05-31 @ 11:44:20
URL: http://odehammar.wordpress.com
Postat av: tova

GO STUREPLAN OCH HIEARKI!
^^

2007-05-31 @ 13:27:33
URL: http://irinisa.blogg.se
Postat av: Towa

hahahah

2007-05-31 @ 13:28:26
URL: http://towa.blogg.se
Postat av: Jenny W

Det där var inte en kompis - det där var en parasit. Urch för sånna, ge henne lite antibiotika nästa gång du ser henne! /Jenny

2007-05-31 @ 14:06:03
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Suck... istället för att bara fråga om han/hon kunde få ditt extra VIP-kort? Speciellt eftersom du verkar vara en tjej som kör med raka rör så att säga. Ibland blir man trött... fast det blev ju ett roligt blogginlägg i alla fall...

2007-05-31 @ 14:28:44
URL: http://myratittianna.blogg.se
Postat av: Michaela

Gillar bloggen.. och din unika stil:)

2007-05-31 @ 14:38:51
URL: http://michaelascloset.tjejsajten.se
Postat av: matilda

ha en bra da!

2007-05-31 @ 15:46:17
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

mia: Det är roligt.
Slim: Jag vill att folk ska skratta åt mina byxor! :(
Hanna P: Demokratiskt och bra!
Emma: Tack!
Madeleine: Ja, man får inte på något sätt eller vis prata om VIP-kort eller dylikt, då är man ett skrytigt svin, av någon anledning!
julia: Tack så mycket!
sanna: Tack detsamma!
Michaela: Ja, och sedan så kan jag inte fixa något i vilket fall heller, det är klubbcheferna som kan det, jag är ju bara en besökare. Sedan känner jag väl lite så att VIP-kort inte är något man kan kräva, däremot kan man bli glad när man får ett, som jag! Men jag skulle inte undvika att gå till ett ställe bara för att jag inte hade kort, det är ju en lite konstig iställning. Bryr man sig då alls om klubben eller vill man bara vara tuff, liks? Och ja, ett autistparty skulle nog funka lite så, sjukt kul! :D
johan: Men du, däremot, kommer kanske aldrig växa ur din bitterhet. Tråkmåns.

2007-05-31 @ 16:49:46
Postat av: Hanna Fridén

Olle: Jag vet inte om det med att ringa in tjejpolare stämmer, så vitt jag vet kommer mina killkompisar in även utan tjejkompisar och utan VIP-kort, men man får köa, som på alla andra ställen. Och bara för att jag har ett kort så betyder det inte att jag är i någon som helst maktposition att fixa något åt någon annan. Jag är en gäst, jag jobbar inte där.
tova: Fast folk kommer ju in om de är hela och rena och har åldern inne, man får helt enkelt se till att vara där i tid. Sedan har vissa kort, men om jag hade klubb så skulle jag vilja ge kort till mina kompisar också så att de kunde komma in utan problem! Och det är väldigt mänskligt, så jag förstår inte varför folk har så mycket problem med det!
Jenny W: Ja, det var så konstigt! Han får ju självklart gå med mig när vi går ut, men inte kan jag fixa något sånt som han bad om!
Alexandra: Man kan inte ge bort kort, de är strikt personliga och lämnade jag ut det så skulle jag med all säkerhet få mitt andra indraget, också!
Michaela: Tack!

2007-05-31 @ 17:10:13
Postat av: bsprr

fattar inte riktigt varför det ska vara so himla hemligt med dessa VIP kort? du säger att han ska skaffa lite egna vänner med privilegier
och ?nätverka lite själv?. Det är ju det han gör, med dig!! Verkar som om du bara skiter i personen, vilken är ju okej. Men om det verkligen är en ?kompis? ta med personen nästa gång, introducera till lite folk och så har du gjort ditt.
Johan har rätt, hoppas (fingers crossed) att du kommer att tycka din reaktion va rätt löjlig och jaded? det ända som räddar dig är kompisens ?Jag vill inte betala?, vilket i sin tur är rätt ?douch-y?.
?okej, anglicismer är ganska töntiga också? så vi får väl va töntiga tillsammans då.

2007-06-01 @ 08:40:40
Postat av: Hanna Fridén

bsprr: Men är det inte lite hemskt att vilja bli kompis med folk enbart på grund av vissa privilegier man kan få utav det? Jag kanske är konstig, men jag skulle aldrig, ALDRIG bli vän eller försöka bli vän med någon på grund av de fysiska fördelar man kunde få utav det, och jag tycker inte riktigt om när folk resonerar som så att de vill bli vän med folk på grund av de fysiska fördelarna heller.

2007-06-01 @ 13:31:16
Postat av: rikard

Hanna, du är säkert en bra människa. Men du behöver träna lite på attityden.

2007-06-12 @ 03:27:10
Postat av: Hanna Fridén

rikard: Eller så lär sig folk förstå sig på ett skämt!

2007-06-12 @ 13:53:59
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men herregud. Nätverka? Om jag hade varit du skulle jag kanske ite gjort så mycket för att hjälpa personen (med tanke på att du kanske inte ens kan göra så jättemkt) men att bli så irreterad/arg över att en kompis säger så. överreagera eller vad.
Dessutom har jag lite svårt att tro att du aldrig blir kompis med folk "på grund av de fysiska fördelarna". En tjej som säger saker som "du får nätverka lite själv" och sen säger så verkar inte helt trovärdig alltid.

2007-10-19 @ 14:08:05
Postat av: DFGDG

LOL

2007-11-02 @ 22:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback