Namedropper

En av de roligaste sakerna jag vet, per internetbasis, är att trycka till folk som vill förolämpa mig genom att kalla mig för namedropper. Nu, för det första anser jag att kända människor har precis lika stor rätt att veta vad som skrivs om dem som om vilken annan som helst, och då är det alltså bra att skriva ut både för och efternamn, för annars hittar dem det inte, såklart. Google it, for fucks sake!

Men, det är inte det roliga. Det roliga är att jag oftast blir digert förolämpad när jag skriver ut för och efternamn på mina strikt ickemediala kompisar, som pluggar och jobbar på ICA och så vidare, bara för att folk vill anklaga mig för saker. De skriver "herregud, fyfan vilken tragiskt namedropper du är" när jag nämner typ min mamma och pappas och mina gamla polares namn från lågstadiet.

Jag finner det extremt roande.



Alla som överhuvudtaget dock tycker att det är löjligt att nämna kändisars namn, vilket jag gjort vid... ja, ungefär ett tillfälle i bloggen. Pontus Gårdinger var det då, om jag minns rätt. Ja, ni borde nog se över era problem, för det är ganska löjligt. Jag föreslår att ni slutar läsa all typ av media, slutar titta på TV och isolerar er i en grotta, för det kan tyckas vara den enda situation ni då, faktiskt, skulle kunna klara av att leva i.

Speciellt med tanke på att ni inte ens klarar av mina vänner som jobbar i kassan på ICA. 

Kommentarer
Postat av: Dabrinko

Namedropper? Tja, i den mest positiva meningen är du väl det, du skriver namn under bilderna. Vilket är bra!

Postat av: Sophia

Att du försöker understryka hur vanliga människor de är, hur mycket de jobbar på ICA osv gör ju ingen egentlig skillnad. Om jag i egenskap av 17 årig tjej från täby kan känna igen personerna på 6 av 8 bilder, då är de ju inte direkt Sven Svensson i 9B?
Du har ju något syfte med att posta en bild där du sitter och trycker med Elin Kling, eller hur?
Och jag tycker bara det var ett rätt simpelt sätt att försöka fetmarkera ens egen betydelse. Jag vart bara lite.. besviken, sen jag tycker du har tillräckligt egenvärde för att inte behöva "kolla vilka jag umgås med".
Vänta dig inget "responspost" i bloggen

2007-05-26 @ 19:05:17
URL: http://ohtear.wordpress.com
Postat av: Hanna Fridén

Sophia: Så, för att du råkar känna igen mina kompisar så skulle jag alltså vara tragisk? Skärp dig, människa. Det är som att mina kompisar inte skulle få lägga upp en bild på mig, eller att jag inte skulle få berätta en helt vanlig kroghistoria bara för att en kompis råkar vara modell, artist eller whatever och vara tvungen att skita i det därför att. Jag tycker, helt ärligt, att din attityd är väldigt löjlig, jävligt mycket jantelag, jävligt mycket "åh man ska inte tro att man är märkvärdig" och så vidare. Jag lägger ut vilka bilder jag vill, på mina kära vänner, älskade bekantskaper, släktingar och kollegor. Om du har ett problem med det så ja, då är det faktiskt bara ditt problem, din bitterhet och dina löjliga fixeringar.
Det är kanske du som borde se över dig själv, varför blir du provocerad över att jag lägger upp bilderna? Är det kanske som så att DU, av någon outgrundlig anledning, känner DIG under av det? Det är i så fall helt onödigt, och försök gärna dra ett annat exempel än Elin Kling på tidigare nämnda bilder, så kan vi ju se vad du kommer på. Om du känner igen dem är det annars jävligt troligt att du sett dem i min blogg förut, då jag i faktum umgås med mina vänner rätt ofta.
Men det är ju trevligt att de får kändisstatus av att ha blivit nämnda här, såklart. Det ska man kanske utnyttja på något vis.
"Vänta dig inget "responspost" i bloggen"?
Eh, nej, varför skulle jag vilja ha det? Nu är det kanske du som försöker göra dig lite mer förmer? Jag vet bannemig inte ens vem du är, har aldrig läst din blogg, utan vet bara det här otroligt löjliga och missunsamma du nyligen skrivit. Så jag har inte direkt något intresse av att få reda på mer heller, tjing!

2007-05-26 @ 20:19:01
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sandra

"att jag inte skulle få berätta en helt vanlig kroghistoria bara för att en kompis råkar vara modell, artist eller whatever och vara tvungen att skita i det därför att."
Jag håller med dig. Har samma problem och folk blir sura såfort jag försöker berätta något kul och någon offentlig person är involverad. Jag ser på det som ren och skär avundsjuka, folk har ett för stort behov av att vara något, vara någon speciell idag. Helst skall man bo i TV.
Jag ser inte på mina vänner som den där snubben som ligger som tracksetta eller som den där bruden som verkar klara allt, de är mina små vänner, precis lika vanliga som du och jag fast med ett jobb som gör att de syns.
Ta inte åt dig av folks skit ang. det här, det är bara helt patetiskt.

2007-05-26 @ 21:28:26
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Arne Nym

kända personer? jag känner då inte till en enda av de personerna du lagt upp bilder på. ;D

2007-05-26 @ 22:19:25
Postat av: Sophia

Jag skrev att "man är ju inte mer än man umgås".
I den meningen tolkar du in att jag blev provocerad så till den milda grad, började känna mig som världens mest betydelselösa, mindervärdiga människa. Dessutom var det ju jävligt missunsamt skrivet, för att inte säga bitter! (?)
Det har inte slagit dej att det kan ha varit lite ironi? Vilket iof inte ger dig mindre anledning att bli lack, eftersom den antagligen syftar på din ovannämda tragiskhet (det var du som sa det och inte jag).
"Försök gärna dra ett annat exempel än Elin Kling på tidigare nämnda bilder, så kan vi ju se vad du kommer på. Om du känner igen dem är det annars jävligt troligt att du sett dem i min blogg förut.
Men det är ju trevligt att de får kändisstatus av att ha blivit nämnda här, såklart. Det ska man kanske utnyttja på något vis."
Ibland kanske lite mindervärdeskomplex kan vara smickrande, jag vet inte riktigt om jag blivit glad fall "mina älskade vänner, kollegor och kära bekanta" skulle sagt att enda anledningen till att de är igenkända är p.g.a min blogg! Nej, jag vet inte vilka de är pga din blogg. Du och dina roade vänner kan få massa exempel. Lite dumsött att man är förvånad när man är med i Nöjesguiden var och varannan vecka.
Och ang. responsposten: Nej, det var inte "ytterliggare en missunsam magsyra" - det anspelade bara på vem som vart provocerad egentligen.

2007-05-27 @ 12:05:09
URL: http://ohtear.wordpress.com
Postat av: Hanna Fridén

Sandra: Precis, det är gravt missunsamt att förringa folk deras rätt att bedyra sin uppskattning för sina vänner!
Arne Nym: Nej, precis!
Sophia: Bortförklaringar, bortförklaringar. Om det där var ironiskt så var det den sämsta ironi jag någonsin sett. Jag tror inte på dig i tre sekunder, jag tycker bara att du är missunsam och för dig med en väldigt trist attityd. Men grattis till att du är med i Nöjesguiden var och varannan vecka, det måste ju bli Oscarspriset för dig nästa, dårå!

2007-05-27 @ 15:58:36
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Daniel R.

Sophia: Löjligt och patetiskt, Sophia, vem sem helst kan se att du tycker att det är pinigt att bli knäppt på näsan.

2007-05-27 @ 17:14:38
Postat av: sofia

sophia: gud vad pinsamt!

2007-05-27 @ 18:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback