Puckofotograf!

Hahaha. Min chef på det grafiska företag jag sitter på har sedan en tid varit arg på mig. Ja, inte hela tiden, men då och då på grund av en sak. Jag lånade kameran för 30.000 kronor för ett jobb, och när han fick tillbaka den så hävdade han att kameran gått sönder, att autofokuset skulle gått sönder och att det utan minsta tvivel berodde på att kameran fått en smäll och att några speglar eller något sånt i den då måste gått sönder.

Jag har nekat till detta mycket bestämt, då jag som vanligt var extremt försiktig med den. Vi har tjafsat och bråkat om detta (vi har jobbat tillsammans väldigt länge, då börjar man tjafsa som en riktig familj!) till och från ganska länge och båda har vägrat ge vika.

Idag skulle jag låna den en snabbis igen, varav en bitter kommentar slinker ut:

"Ja, men som du vet så är autofokuset trasigt sedan du använde den, så du får använda manuell fokus."

Jag säger: "Nej, det ska vi allt se!"

Sedan grabbar jag tag i kameran, går in på autofokusinställningarna och noterar att de fortfarande är på samma inställning som när jag senast använde den. Jag använda den för stående porträttfoto, det vill säga att ansiktet skulle vara i fokus, vilket givetvis innebär att jag ändrat fokusinställningarna till att lägga fokus högst upp i bild, istället för den vanliga varianten "total autofokus" (som jag avskyr, då den suger).

Jag ändrar tillbaka till vanlig autofokus, lämnar tillbaks den till chefen som blir storögd och bara:
"Va? Den är lagad!"

Det pinsamma med det här är alltså det faktum att min chef jobbat som fotograf i närmre 20 år.
Hahaha.

Sedan satt vi alla och skrattade länge på kontoret, inklusive han själv. Jag fick ursäkten jag förtjänade samtidigt som jag fick håna honom för att han inte kan något om kameror.

Det var roligt.
Nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: Fröken SötSur

Ha ha...

Postat av: critan

hahaX)

2007-05-07 @ 19:48:53
URL: http://critans.blogg.se
Postat av: critan

du e rolig du:D

2007-05-07 @ 19:49:44
URL: http://critans.blogg.se
Postat av: Jenny W

Härligt när man får visa att man är bäst (då andra har fel fel fel)!

2007-05-07 @ 20:49:58
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Pavel Maira

Hahaha vad är det för chef du har? O M F G!

2007-05-08 @ 01:14:21
URL: http://blogg.pavelmaira.com
Postat av: Hanna Fridén

critan: Tack!

Misha: Jag är likadan, som du och min chef alltså. Jag och min chef har dock en annan sak gemensamt, det vill säga astt vi blir roade av att bli bevisade fel. Det blir skrattkalas av allt! Speciellt om man hävdat något absolut, för det blir så himla löjligt :D Humor!

Jenny W: Eller hur? En liten stund av makt, allsmäktighet.

Pavel Maira: Eller hur? Haha, så himla sjukt :D Vi hade väldigt roligtåt det, jag, min chef och resten av kontoret.

2007-05-08 @ 12:18:29
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback