Sluta mobba Linda Rosing!

image1056Kan ni inte ta och sluta mobba Linda Rosing? Så fort något skrivs om henne i media så blåses det upp något ofantligt av alla runtomkring. Alla säger "Åh gud vad trött jag är på att läsa om henne." eller "Åh vad hemskt att media tar upp henne hela tiden när det finns vettigare saker att skriva."

Ja, varför i hela helvetet tror ni att media tar upp henne? Att hävda att man har noll intresse av denna individ och sedan skriva paragraf efter paragraf med slagord och gnäll så fort något kommer upp, det är kanske inte helt konsekvent?

Förövrigt, varför utsätts hon för mobbning? Okej att hon ändrar sig, det måste ändå vara en individs mänskliga rätt att få göra hur mycket de än vill, och så vitt jag vet så skadar hon ingen heller. Hon utvecklar inte kärnvapen, hon skjuter ingen, hon går inte omkring och kallar folk för dumma idioter (till skillnad från alla som kastar slagord på henne, kallar henne för en blond blåst bimbo med skadliga hävdelsebehov och i samma veva hävdar deras egen briljanta intelligens)

http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1075413,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1076924,00.html

Tack för den, svenska folket!

Jag blir väldigt imponerad av att folk sätter sig själva i en situation där de uppenbarligen har rätt (enligt de själva) att stämpla andras intelligens och val som, ja, korkade, och i samma veva väljer att skita i stora världsfrågor eller för den delen, viktiga frågor inom Sverige. Det är minst sagt imponerande att man kan gnälla över hela mediasvängen och sedan falla i fällan som faktiskt spurrar media till att fortsätta. Det är också, minst sagt imponerande, att förvänta sig en förändring hos en individ man ogillar per praxis när man gnäller på henne lika mycket oavsett om hon ägnar sig åt politik eller porrfilm, imponerande, sannerligen imponerande!

Det är också väldigt imponerande att folk stämplar sig själva som bättre individer bara för att Linda Rosing inte kan bestämma sig för vad hon ska göra, när de själva sprider glåpord omkring sig och uppenbarligen får kickar av att skriva elakt om mediauppmärksammade individer. Om jag vore Linda skulle jag också vela mycket, växla mellan att ta en klassiskt accepterad väg och sedan spåra fullständigt och åka iväg och göra något, kulturmässigt, helt oaccepterat, då det inte verkar spela någon roll eftersom att folk ändå tycker samma skit och uttrycker samma elakheter.

Varför bry sig när alla är elaka? Nej, då blir det ett eget race. Och jag tror nog att de i porrfilmsbranschen sagt snällare saker än gemene man, inte konstigt att hon väljer det, alls. Sedan kan det, förövrigt, handla om att hon gillar porr också, vilket man ändå har rätt till som människa, och vilket sannerligen inte gör henne till en sämre människa heller. Det handlar bara om olika åsikter, tycke och smak.

Förövrigt är Linda Rosing en jävligt trevlig brud, ska ni veta. Jag har bara träffat henne en gång, men hon var supergullig, supertrevlig, ödmjuk och uppmärksam. Det är mer än vad man kan säga om många andra. Och bara för att hon velar i livet så gör det inte henne till en sämre människa, faktiskt.

Sådärja.

Kommentarer
Postat av: Lina

TACK för det inlägget, folk tror verkligen att de kan säga i princip vad som helst bara för att det är en offentlig person när de "IRL" förkastar både mobbing och skitsnack.

2007-05-24 @ 11:43:02
Postat av: Anton

frågan är om man ska behöva beskydda henne i det ofentliga rummet?
Personligen tycker jag att hon är lika intressant som vilken schlagerartist eller slitztjej som helst. Hon är ju varken bättre eller sämre än någon annan. Bara lite mediakåtare kanske...

Postat av: Stina

Håller med Linn. Jag brukar så gott som aldrig skriva ett ont ord om någon, nätet är ett offentligt formun och det skulle därför kännas fel. Tycker det är så himla tröttsamt att läsa diverse påhopp på kändisar jämt och ständigt.

2007-05-24 @ 12:03:18
URL: http://rubia.se
Postat av: sara

Mycket bra inlägg, jag har oxå träffat Linda Rosing en gång och hon är jättegullig!

2007-05-24 @ 12:03:26
URL: http://missmantyniemi.blogg.se
Postat av: Engla

Ge dig.

2007-05-24 @ 12:08:20
Postat av: Lolita

jag vet inte, att bilda sig en åsikt och uttrycka den är inte samma sak som att mobba. Rosing verkar bara så tragisk på ett Anna Nicole Smith-sätt.
"Varför bry sig när alla är elaka?"
- kanske för sin egen skull. Varför inte ta ett par steg tillbaka och plugga, läsa, starta ett företag eller vadsomhelst som kan berika hennes liv, istället för att sträva efter meningslös uppmärksamhet till varje pris? Rosing är säkert trevlig men inte min förebild iaf.

2007-05-24 @ 12:20:37
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Lina: Ja, verkligen!
Anton: Jag försvarar henne gärna i det offentliga rummet när det handlar om ett ämne som jag brinner starkt för, det vill säga, att visa respekt för sina medmänniskor! Och hon har som sagt inte gjort något ont, så vitt jag vet, så jag förstår verkligen inte allt hat.
Stina: Ja, jag med, speciellt då det är väldigt uppenbart att vad folk egentligen stör sig på är det faktum att folk får uppmärksamhet!
sara: Ja, verkligen jättetrevlig!
Engla: Ge mig en blomma!

2007-05-24 @ 12:20:59
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Lolita: Nej, uttrycka en åsikt är inte fel, men folk skriver att hon är en korkad blond bimbo och i samma veva som de säger att de är trötta på att läsa om henne så uppmuntrar de media till att skriva mer genom att ge ämnet uppmärksamhet, och jag tycker att det förstnämnda är elakt, och att det andra är... ja, inte helt konsekvent. Och angående att plugga och så vidare, det tycker jag ändå är helt och fullt upp till henne. Jag har inte heller pluggat, och gillar också uppmärksamhet. På ett vis är jag och Linda alltså mycket lika, bara att vi ägnar oss åt... olika forum, helt enkelt.

2007-05-24 @ 12:24:12
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vadå mobbing?. har du inte förstått vid dethär laget att det är Linda, som vill vara med i tidningarna?. så fort hon gör en tatuering,bråkar me fadde eller fettsuger sig, så är fotograf o media där?.. tror du dem ha rfolk ute som kollar alla steg hon tar elr?.. Hon ringer ju me största sannolikhet själv in, o vill vara med. Mobbing? Vem har bett henne att skriva långa reportage o förstöra dig själv mer o mer?.. Jag tror alla i sverige egentligen är såååå trötta på henne o fadde, dem bryr sig nog inte ens.. men hon vill vara kvar - för man tjänar pengar.
men tyck synd om henne.. de bra att nån gör de=)

2007-05-24 @ 12:32:10
URL: http://larubiia.blogg.se
Postat av: Ami

Du är så bra raring!
Fortsätt använda din makt på fler sätt än att bara hypa Monki tischor!
Puss!

Postat av: julia

Det som gör att jag gillar din blogg är just det här, du skriver precis vad du tycker & skäms inte för det.

2007-05-24 @ 12:55:22
Postat av: Bitterfittan

Så det här är "årets blogg" enligt Sigge Eklund? Ärligt talat så förstår jag inte hyllningen. Vill inte vara otrevlig men måste bara säga det....

2007-05-24 @ 12:56:24
Postat av: Lina

Anonym: Det där argumentet känns lika bra som "men det är ju hennes fel att hon är tjock och då har vi rätt att påpeka det!" eller "det är ju hennes fel att hon går klädd som hon gör, hon skriker ju efter uppmärksamhet - då får hon väl fan skylla sig själv om folk snackar skit om henne!"

2007-05-24 @ 12:57:10
Postat av: anna

Jag håller med om att det är fel att kalla Linda Rosing för en korkad blond bimbo och det är skönt att någon faktiskt försvarar henne, istället för alla hånfulla kommentarer jag läst runt om på bloggar idag. Dock skär det i hjärtat på mig vid varje mediegrej eftersom det är så uppenbart att hon är rätt trasig i själen och jag skulle vilja ge henne en kram och en jättestor hink självkänsla så att hon kan hitta sin egen väg.

2007-05-24 @ 13:46:37
Postat av: Anton

att försvara någon för att personen är snäll är ju fint, men helt seriöst så tycker jag det här är väldigt långsökt. Fint statement, men väldigt långsökt.
Jag menar Adolf va ju snäll han med! Men kanske inte så bra för mänskligheten. Ungefär som Linda.

2007-05-24 @ 13:56:35
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: Sara

hon står ju och gormar om ett vidrigt ideal. DÄRFÖR är hon en dålig förebild. däremot blir det ju ännu värre när det hela vältras i media om och om igen.
bruden vill ju göra porr!? är det ok? varför ställer hon upp på intervjuer?

2007-05-24 @ 13:58:30
Postat av: Millan

Jag kom på mig själv med att säga "va dom skriver om den där rosing hela tiden" sen kom jag på att dom knappast skulle skriva om henne om folk inte hade ett intresse för henne som person. Dom skriver väldigt negativa saker om henne, men egentligen är hon ju en väldigt smart och framgångsrik kvinna. Det där med att spela in filmer osv. tror jag att hon gör till stor del för sina barns skull. Hon försörjer dom och kan stå på sina egna ben till skillnad mot en del andra. Så numer hissar jag rosing snarare än dissar ;)

2007-05-24 @ 14:02:38
Postat av: Daniél Pinto Gouveia

Ända anledningen till att hon fortfarande tas upp i media är för att uppenbarligen så finns det en målgrupp som gillar att läsa om något som är så obetydligt som Linda Rosing. Det är främst inte tidningens fel utan läsarnas.

2007-05-24 @ 14:03:52
Postat av: Joanna

Jag håller med om att folk hycklar, men jag håller inte med om att det är "okej" att spela in porrfilm. Spelar ingen roll om hon vill det eller inte, den s.k. "fria viljan" hos kvinnor som strippar, porrfilmar, horar, är bara fri i resultat av patriakatets uppskattning. Och jag, och vi andra kvinnor drabbas av de som spelar med i leken, som får dem att tro att de "äger" kvinnorna, och går sedan ut i världen och våldtar osv. Jag skyller inte på Linda, eller hennes likar, jag skyller på männen. Men ändock är det inte en bagatell att spela in en porrfilm.
Tack för mej.

2007-05-24 @ 14:06:42
URL: http://joanskij.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

laruubia: Jag syftar inte på tidningarna, jag syftar på det som skrivs om Linda i bloggarna! :)
Ami: Tack! Jag förväntar mig mycket argsinta reaktioner på det här, och typ kopplingar till Hitler!
julia: Tack! Jag har en hjärnskada tror jag, skam är inte en känsla som infinner sig så ofta. Eller jo, när jag får cameltoe på bilder. Det är jobbigt.
Bittefittan: Ljug inte, du vill visst vara otrevlig!
Lina: Mycket, mycket bra exempel Lina!
anna: Ja, och folk verkar inte förstå hur mycket de där elaka kommentarerna faktiskt biter och vad det orsakar. Folk verkar inte förstå att hon, i faktum, är en människa av kött och blod och inte bara en plansch på en vägg eller ett digitalt fenomen. Det gör mig ledsen. Folk får gärna kritisera idealbilden och allt det där, men att vara... nej, det elaka gillar jag inte.
Anton: Är du helt seriös nu? Hur kan du koppla samman Linda med Adolf Hitler? Linda får uppmärksamhet i media och har sillikon, ADOLF HITLER DÖDADE FLERA MILJONER MÄNNISKOR. Sedan att du inte gillar idealet, det är en sak, men det finns bättre saker att kritisera ett ideal, och purt hat leder ingen vart då man exkluderar alla som gillar idealet från debatten och skapar en "vi och dom"-känsla!
Sara: Jag tycker att det är upp till Linda om hon gillar porr. Jag har dessutom inget emot porr, däremot har jag stora problem med hur porr och utvikningsbranschen ser ut då så många utnyttjas och att det uppenbart bidrar till kvinnoförnedring, men om man bara hoppar på tjejerna och killarna i branschen genom att kalla dem för saker så skapar man en farlig vi och dom-situation, vilket innebär att det blir i princip omöjligt att ändra på något! Jag tycker att man kan hjälpa och kritisera, men att bara agera destruktivt leder inte till något gott. För varför ska Linda räta sig efter folk som kallar henne för korkad bimbo? Jag förstår om hon hellre vänder sig till folk som säger snälla saker, oavsett ideal.

2007-05-24 @ 14:08:05
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: fen

Gud vad bra skrivet Hanna!
Så ung och så klok, det är häftigt att se :) Du kommer nog gå hur långt du vill här i världen, eller med dig som person.
Du gör mig glad :) Tackar för det.

2007-05-24 @ 14:27:53
Postat av: Anonym

håller med på lite saker. Men jag tycker på ett sett att alla människor ska få vara som dom vill. Men jag tycker bara att det är tagiskt att hon gör vad som hällst för att vara med i tidninge. hon ska lixom spela in porrfilm snart, hon har ju för sjutton 2 BARN! har hört att dom blivit retade för det.. stackars barn :(

2007-05-24 @ 14:32:19
URL: http://STYLEBYLISE.BLOGG.SE
Postat av: fen

Gud vad bra skrivet Hanna!
Så ung och så klok, det är häftigt att se :) Du kommer nog gå hur långt du vill här i världen, eller med dig själv som person. (kan ju ses som negativt att ge en komplimang likt "så ung och så klokt" som om det vore en motsättning, men hoppas du tar det för dess positiva syfte)
Du gör mig glad :) Tackar för det.
-----
(min kommentar försvann visst, jag provar att posta den igen)

2007-05-24 @ 14:33:44
Postat av: MiaShopping

Linda var med på samma plan som jag från Nice. Hon såg glad och trevlig ut.

2007-05-24 @ 14:37:05
URL: http://www.miashopping.com
Postat av: Anton

jag jämför inte hitler med linda. jag menar att ditt försvarande ses som ganska fruktlöst med tanke på hur linda faktiskt framstår till viss del pga media till viss del pga sitt eget bevåg. Att försvara någon vars enda faktiska egenska är att vara snäll och gullig kontra den sida hon visar upp i big brother, media, politiken och med sina förhållanden tycker jag är gulligt men långsökt som sagt. typ lika långsökt som min jämförelse med hitler! :)

2007-05-24 @ 15:06:00
URL: http://technoetc.blogspot.com
Postat av: hannahsthlm

Jag betvivlar inte att Linda Rosing
är glad och trevlig, det tror jag säkert :-)
Jag har tidigare någonstans trott på att hon kanske skulle fixa upp sitt liv trots alla kraxande oroskorpar överallt...mediahets är bara förnamnet!
Jag ogillar
starkt när folk "hatar" någon bara för att man "ska" göra det och har väl i viss mån "försvarat" Linda Rosing lite här & var..
NU reagerade jag dock verkligen när jag läste dessa nyheter igår eller när det var.
Yes! Individens val är viktigt, alla har vi rätt till att göra det vi själva vill så länge vi håller oss inom lagens ramar eller inte skadar någon annan, absolut!
Jag skulle nog anse mig själv som relativt vidsynt i de flesta fall...jo det är jag nog..
Som mamma kan jag dock inte låta bli att nästan fälla en liten tår..
Jag tycker nog det borde vara förbjudet att jobba med porr om man har barn.
Speciellt barn som går i skolan.
Det hon gör mot sig själv är en sak men det hon gör mot dem tycker inte jag är försvarbart.
Det hela måste ju bli så otroligt pinsamt och jobbigt för de små liven, det går ju inte att komma ifrån..Tänk om klasskompisarna laddar ner henne på mobilen?! Ohh..huuu :0
Aja...som vanligt har du skrivit ett bra och tänkvärt inlägg
Hanna!
Lika kul att kika in til dig varje gång:-)!

2007-05-24 @ 15:20:47
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för ett väldigt bra inlägg! Håller med dig!

2007-05-24 @ 16:10:32
URL: http://johannakristina.blogg.se
Postat av: Viktor

Bra skrivet! Tycker det är så jävla obehagligt med alla påhopp hon får ta emot...

2007-05-24 @ 16:55:22
Postat av: Hanna P

Hon gör inte kärnvapen eller dödar, men hon stödjer sjuka ideal genom sina operationer och utvikningar. Hon är säkert världens trevligaste som privatperson, men jag skulle aldrig uppmuntra någon till de val hon gjort.

2007-05-24 @ 17:10:53
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

fen: Tack så hemskt mycket, jag får hoppas!
Stylebylise: Ja, hennes val tycker jag att man får kritisera, men det finns bra och dåliga sätt att göra det hela på!
MiaShopping: Hon är mycket trevlig! Jag tycker att hon förtjänar att bli bemött av seriös debatt istället för glåpord.
hannahsthlm: Och du skriver som vanligt mycket kloka svar, Hannah! Jag förstår att det blir svårt, och jag tycker mycket väl att man kan kritisera folks val och vad de gör med ideal, men jag tycker att individer förtjänar att bemötas med seriös debatt istället för glåpord! Dessutom så tror jag inte att något blir bättre av glåpord. Men när folk kommer med konkreta åsikter och argument, det är bra, det är så man ska hantera och kritisera det!
Johanna: Tack själv! :)
Viktor: Tack! Och ja, det är hemskt, det är hemskt att hon inte förtjänar att bli bemött med en seriös debatt istället. Så fort det handlar om sillikon och utvik så är det helt plötsligt helt okej att behandla folk som slagpåsar istället för att ta till seriös debatt!
Hanna P: Jag säger inte att man ska uppmuntra, utan vad jag menar är att glåporden är hemska och knappast leder någon vart heller. Det är därför jag skriver att det inte är konstigt att Linda gör de val de gör.

2007-05-24 @ 17:16:49
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Terese

Hon är säkert jätte trevlig och mysig. Men det är ju uppenbart att hon inte mår bra, det gör nästan ont i en när man läser om henne. Önskar att man kände henne och kunde hjälpa henne istället. Och det där med att hon tjänar pengar och försörjer sina barn som någon skrev? För det första ska man ta hand om ALLA sina barn och tänka på hur dom kommer må utav ens handlingar och för det andra, man kan försörja sina barn med ett vanligt jobb också! Linda vad jag har förstått så har hon hand om sin son, men inte dottern. Hennes barn går i skolan och blir mobbade pga sin mamma. Hur sjutton kan man göra saker som barnen mår dåligt av? Nej stackars barn alltså som får ta emot så mycket skit. Att hon vill stippa och spela in porr beror säkert på att hon behöver så mycket bekräftelse på att hon duger! Hennes självförtroende ligger långt nere i botten.

2007-05-24 @ 17:38:32
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Terese

Hon är säkert jätte trevlig och mysig. Men det är ju uppenbart att hon inte mår bra, det gör nästan ont i en när man läser om henne. Önskar att man kände henne och kunde hjälpa henne istället. Och det där med att hon tjänar pengar och försörjer sina barn som någon skrev? För det första ska man ta hand om ALLA sina barn och tänka på hur dom kommer må utav ens handlingar och för det andra, man kan försörja sina barn med ett vanligt jobb också! Linda vad jag har förstått så har hon hand om sin son, men inte dottern. Hennes barn går i skolan och blir mobbade pga sin mamma. Hur sjutton kan man göra saker som barnen mår dåligt av? Nej stackars barn alltså som får ta emot så mycket skit. Att hon vill stippa och spela in porr beror säkert på att hon behöver så mycket bekräftelse på att hon duger! Hennes självförtroende ligger långt nere i botten.

2007-05-24 @ 17:39:54
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Madeleine

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer så jag skriver säkert exakt lika som någon annan men jag måste säga att det är bra att detta tas upp för det finns ju onekligen ett starkt intresse för Rosing eftersom media gång på gång envisas med att ta upp henne för mig ganska ointresserade handlingar. Men allt du skriver instämmer jag på. Varför ska folk sitta där i sin rutna soffa och sucka åt henne, hon är också en människa som precis som alla andra har rätt att jobba.
Tack för en bra blogg.

2007-05-24 @ 17:43:12
URL: http://madeleinee.blogg.se
Postat av: isabell

jag skulle inte jämföra hitler med linda men i stort sett alla är trevliga när man möter dem, sen hur dem är som personer i det dagliga livet är en annan sak, det vet vi ju inte om vi inte känner människan. jag dömer henne absolut inte jag är inte ett dugg intresserad av människan. oavsett om hennes uppärksamhet i media är negativ så är det det som gör att hon blir så "intressant" i andras ögon. men nu flyttar ju hon utomlands så vi kanske inte hör så mkt mer om henne, who knows.

2007-05-24 @ 17:46:14
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Katja

Bra att du reagerar, Hanna. Alla gör det, acceptera. Tyvärr håller jag inte riktigt med dig om att Linda är cool - även om jag håller med om att folk borde ge fan i att hata henne. Jag skiter oftast i mediabrudar, hur dumma/smarta/whatever de än är - likaså deras vägnar. Men det som berört mig i Rosings fall är det faktumet att hon har barn som blir till psykfall av det livet morsan ställer till mig. För mig får hon gärna spela in djursexfilmer, men frågan är vilken åsiktsvärld barnen kommer att växa upp i. Men äsch, sånt glömmer man ju lätt när man har andras åsikter att diskutera.

2007-05-24 @ 17:52:17
URL: http://sexmodeochteknik.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Terese: Och då borde, precis som du säger, folk vara shyssta och bemöta henne med seriös debatt istället för att behandla henne som om hon vore ett... ja, ett objekt att skratta åt, en fantasifigur.
Madeleine: Tack så mycket!
Isabell: Nej, vi får se vad som sker!
Katja: Jag tror dock att du missförstått mig lite, jag tycker att Linda är en trevlig person och därför inte förtjänar att bemötas med glåpord, däremot kan jag inte påstå att jag gillar den värld och genre som Linda engagerar sig inom. Jag tycker dock att hon förtjänar att bli bemött med en seriös debatt istället för glåpord, både för att folk borde visa varandra respekt, och för att man knappast genomför en förändring genom att bilda en vi och dom-situation!

2007-05-24 @ 18:05:08
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Katja

Ok, godkänt ;D

2007-05-24 @ 18:09:21
URL: http://sexmodeochteknik.blogg.se
Postat av: Emma

Bra snackat Hanna! Jag är så trött på att alla ska skratta och skitsnacka om henne.

2007-05-24 @ 18:24:32
Postat av: Minani

Hon vill ju att det ska skrivas om henne. Hon får det hon förtjänar.

2007-05-24 @ 20:05:20
URL: http://minani.blogg.se
Postat av: Lolita

"Och angående att plugga och så vidare, det tycker jag ändå är helt och fullt upp till henne..."
- det tycker jag med, absolut! gav bara ett exempel på andra saker hon skulle kunna ägna sig åt istället för att valsa runt med och i skvallerpressen som bara utnyttjar henne som en bilolycka.
"Jag har inte heller pluggat, och gillar också uppmärksamhet. På ett vis är jag och Linda alltså mycket lika, bara att vi ägnar oss åt... olika forum, helt enkelt."
- Jag menar inte att bekräftelse och utbildning hänger inte ihop.
I ditt fall och forum, verkar du i alla fall vara en lyckligare person som får positiv bekräftelse av den uppmärksamhet du får, inte destruktiv uppmärksamhet alltså, till skillnad mot Linda.

2007-05-24 @ 20:26:04
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Jessica

Vad hände den gången du träffade Linda Rosing? Vad var det hon gjorde som gav dig ett sådant positivt intryck?
Mvh Jessica

2007-05-24 @ 21:18:49
Postat av: Mikaela

å! Vad glad jag blir av det här inlägget! Jag håller helt med.

2007-05-24 @ 22:05:45
Postat av: Maria

Jag tycker att Linda känns vilsen och olycklig. Det kan mycket vara en produkt av skvallerblaskorna, men jag är ändå av åsikten att man ska vara lycklig i det man gör, vad man än gör. Och det verkar inte Linda vara.
Sedan så tycker jag att det finns en gräns för hur vidsynt man ska vara, självklart är Linda fri att göra vad hon vill, men när hon skadar sina barn? Då är det frihet på bekostnad av andra.
Men det viktigaste i ditt inlägg för mig är det här med att vi alltid är så snabba på att döma. Om en person gör si så måste hon vara så.
Jag är trött på sådant.

2007-05-24 @ 22:41:29
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Viktoria

Roligt att en feminist skriver om individen och dess egna vilja och behov..

2007-05-24 @ 23:54:11
Postat av: Viktoria

Roligt att en feminist skriver om individen och dess egna vilja och behov..

2007-05-24 @ 23:54:13
Postat av: Rebecca Lindahl

Puh. Tack.
För övrigt passar du jävligt bra i glasögon.

2007-05-25 @ 11:12:51
URL: http://www.beccas-konst.blogspot.com
Postat av: hahaha

Linda Rosing! haha. men Fadde verkar trevlig!

2007-05-25 @ 14:17:53
Postat av: mikebike

"Hon skadar ingen"... que what?
Ärligt talat. hade soc tagit hand om hennes barn kopplat dem bort från henne så hade hon kunnat köra på bäst fan hon ville. Sedan skadar hon sig själv. hon behöver läggas in. Hon är så trasig.

2007-05-25 @ 14:57:56
URL: http://blogfrossa.blogspot.com
Postat av: Kristian

Mycket bra skrivet Hanna. Du har försvarat Linda bättre än någon annan. Jag blir så fruktansvärt leds när jag läser alla elaka kommentarer på Expressen och Aftonbladet forum. Alla måste få göra vad de vill med sina liv så länge de inte skadar andra. Jag gillar dina liberala åsikter. Folk gnäller över att hon har barn. Det är helt sjukt att det har undervisats så lite om liberalism i skolorna. Det borde läras ut liberalism i mycket större utsträckning i skolorna så att barnen lär sig respektera att andra är annorlunda. Redan från tidig ålder borde de få lära sig att respektera andra. Skönt att läsa en god människas kommentarer.

2007-05-25 @ 22:18:25
Postat av: Cilla

Jag kan faktiskt inte tycka synd om Linda beträffande påhoppen. Så är det alltid för kändisar av hennes kategori (om man ger sig in i leken.....). Däremot tycker jag synd om henne för att hon är så tragisk. Jag tror inte att Linda egentligen gör vad hon vill med sitt liv.
Och du Kristian. Hennes öde har inte ett jävla skit med liberalism att göra. Jag ser henne som ett stackars offer för hela denna ytliga, andefattiga och utseendefixerade kapitalistkultur.

2007-05-26 @ 19:03:20
Postat av: Cilla

En sak till. Om Linda inte harde varit beredd att möta åsikter om sig själv, hade hon dragit sig undan helt. Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är otroligt att detta inlägg har fått så många kommentarer. Att Linda Rosings livsöde kan engagera så många (inkl mig själv).

2007-05-26 @ 19:12:23
Postat av: Anonym

Den där "citronmuffin" är ju ett bra exempel som skriver skit om mediapersoner.Maja Ivarsson har fått sig både en och två skedar skit från den damen, tråkigt,när folk som du säger uppenbarligen sätter sig på en högre pidestal. Riktigt bra skriver av dig, du är duktig!

2007-05-27 @ 11:07:30
Postat av: IT

Ja, varför bryr sig inte folk om viktigare saker? Varför hackar man inte på alla kvinnoförtyckare, hallickar, langare, porrklubbsbesökande politiker, folk som misshandlar människor och djur, osv?
Varför är världen rent ut sagt så jäkla sjuk? Varför är det mer tragiskt att vara snäll än en elak människa som trampar folk på tårna? Varför får folk inte göra misstag? Varför får man inte vara mänsklig? Någon?

2007-05-29 @ 00:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback